'Bedrukt vlees' blijkt 1-aprilgrap van online drukkerij

30-dwc-vlees

Middels lasertechnieken op vlees een naam aanbrengen, zodat op de barbecue duidelijk is van wie welk stuk is. Het leek met temperaturen boven de 20 graden in aantocht te zorgen voor meer barbecues zonder verspilling van vlees, maar... het bleek een 1-aprilgrap van online drukkerij DWCPRINT.

'De consumptie van vlees is groter dan ooit. Niet alleen de consumptie van vlees blijft maar toenemen, ook de verspilling van vlees neemt ieder jaar verder toe. Per jaar produceert ieder huishouden gemiddeld 105 kilo afval. In de top-10 van de afvalproducten is vlees duidelijk aanwezig', aldus de online drukkerij in een persbericht. 'Bij DWCPRINT zijn we ons er van bewust dat de vleesverspilling bij de bron aangepakt moet worden.'

Voordeel

DWCPRINT gaf aan dé uitkomst te hebben, als het gaat om vlees dat op de barbecue verkoolt, omdat niet meer onduidelijk is van wie het stukje is. De online drukkerij meldde middels lasertechnieken op vlees een naam te kunnen aanbrengen. 'Het beïnvloedt de smaak en kwaliteit van het vlees niet', aldus Martijn ten Pas, eigenaar van DWCPRINT. 'Door het aanbrengen van een naam verdwijnt de onduidelijkheid over de eigenaar. Het vlees wat men op de barbecuelegt, moet men dan wel opeten. De sociale controle is groot. Een ander bijkomend voordeel is dat je het vlees ook even onbeheerd kan achterlaten op de barbecue zonder dat jouw stukje vlees door een mede barbecuër wordt opgegeten.'

Proefpakket

Volgens de online drukkerij 'zijn de eerste proeven inmiddels gedaan en is op dit moment via de website van DWCPRINT een klein proefpakket te bestellen. Over massaproductie wordt nog nagedacht, eerst worden de reacties vanuit de markt afgewacht.' Wie naar Dwcprint.nl/vlees gaat, krijgt echter de melding: 'Dit product heeft nooit bestaan... Sorry, je bent slachtoffer geworden van onze 1 april grap :)'

Agf

Overigens worden in de agf inmiddels de eerste producten voorzien van laserprints. Fruit kan bijvoorbeeld worden voorzien van een 'bio'-print, zodat de klant weet dat het biologisch geteeld is. Bovendien scheelt dat verpakkingsmateriaal en/of stickertjes.

Lees ook
Creatief op reis

Creatief op reis

De afgelopen maanden heb je waarschijnlijk minder gereisd dan je lief is. Voor ons zijn vakanties momenten van ontspanning, maar ook van inspiratie. Onze grootste hobby is dan ook inspiratie opdoen tijdens reizen in verschillende eetculturen in de wereld

NextDeli werkt samen met Jord Althuizen

NextDeli werkt samen met Jord Althuizen

Next Deli werkt samen met Smokey Goodness van Jord Althuizen. Hierdoor zijn onder andere de boeken, de rubs en sauzen van Smokey Goodness verkrijgbaar via het e-commerce platform voor versspeciaalzaken.

100.000 verkochte exemplaren van Smokey Goodness van Jord Althuizen

100.000 verkochte exemplaren van Smokey Goodness van Jord Althuizen

Er zijn 100.000 exemplaren verkocht van Smokey Goodness – het ultieme BBQ boek, het eerste boek van Jord Althuizen. Reden voor zijn uitgever Kosmos om hem in het zonnetje te zetten en een award te geven.