Vleiskeuren krijgt nieuw leven

SLAGERSWERELD - De stichting Vrienden van Huissen blaast het Vleiskeuren dit jaar nieuw leven in. De supermarkten en de horeca doen in september ook mee aan het evenement.

SLAGERSWERELD - De stichting Vrienden van Huissen blaast het Vleiskeuren dit jaar nieuw leven in. De supermarkten en de horeca doen in september ook mee aan het evenement.

De traditie, waarbij de slagers op de donderdag voor de kermis (dit jaar op 20 september) hun vlees door het publiek laten keuren, rustte de laatste jaren op steeds minder schouders. Huissen kent door de komst van de supermarkten nog maar twee slagers: Mom aan het Raadhuisplein en Buurman (voorheen Zaat) aan het Van Wijkplein. 'Zij hebben het de afgelopen jaren fantastisch gedaan, maar ze wilden het niet meer met zijn tweeën organiseren', aldus voorzitter Frank Jeurissen van de stichting Vrienden van Huissen in dagblad De Gelderlander. 'Daarom heeft oud-burgemeester Persoon ons vorig jaar benaderd met de vraag of wij de schouders eronder wilden zetten.'

De Vrienden van Huissen hebben supermarkten Albert Heijn en Super de Boer en warenhuis HEMAbenaderd om mee te doen. 'Het is de bedoeling ieder van hen te koppelen aan een horecazaak. Ze kunnen dan samen iets verzorgen: de supermarkt het vlees, de horecazaak het drankje.' Welke horecazaken meedoen is nog niet bekend. HEMA en Super de Boer hebben hun medewerking al toegezegd.

Lees ook
KNS: ‘Slagers moeten open blijven tijdens eventuele lockdown’

KNS: ‘Slagers moeten open blijven tijdens eventuele lockdown’

In de media valt het woord ‘lockdown’ steeds vaker. Dit roept bij veel slagers vragen op. Brancheorganisatie Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) doet er alles aan om ervoor te zorgen dat de slagerijen open kunnen blijven, net als eerder dit jaar.‘Vanaf het begin doen wij er alles aan om jou zo goed mogelijk te ondersteunen in het naleven van de maatregelen,...

GfK: Poiesz sterkste supermarkt in vlees

GfK: Poiesz sterkste supermarkt in vlees

Poiesz is de derde nummer 1 in vlees in drie jaar tijd. Dat is de uitkomst van het GfK Versrapport. De lijstaanvoerder van vorig jaar, Nettorama, daalt naar de 5e plaats. Ook Albert Heijn zakt in waardering en blijft nog maar net in de top-10 van de ranglijst.Dat  maakt zusterblad Distrifood bekend bij publicatie van het GfK Versrapport 2020. Nettorama...

Lokaal boodschappen bestellen op één online platform

Lokaal boodschappen bestellen op één online platform

In opdracht van het winkelvastgoedbedrijf Wereldhave heeft Shopforce ‘Connect’ geïntroduceerd. Hiermee kunnen klanten van het winkelcentrum hun lokale boodschappen gemakkelijk vooraf bestellen op één online platform en ervoor kiezen om deze ofwel op een geschikt tijdstip af te halen of om de bestelling op een duurzame manier thuis te laten bezorgen.Wereldhave...