Truffeljacht voor slagers die toe zijn aan nieuwe ideeën

19 juli 2017

De Adalbert-Raps-Stiftung organiseert begin oktober in Amsterdam een inspirerend evenement voor slagers, agrariërs en jonge ondernemers in de vleessector die open staan voor nieuwe ideeën, waaronder vleesvervangende producten. Gastgever zijn Brandt & Levie Worstmakers.

Het evenement, onder de noemer truffeljacht, wordt door de Duitse Adalbert-Raps-Stiftung bij toerbeurt op een andere locatie georganiseerd. Dit jaar is dat Amsterdam.

Brandt & Levie Worstmakers bieden de deelnemers een kijkje achter de schermen van hun succesvolle onderneming en presenteren typische Nederlandse en internationale vernieuwingen in het slagersvak.

Een ander centraal thema dat aan de orde komt is de vraag waarom slagers zich ook zouden moeten bezighouden met vleesvervangende producten.

Insecteneiwitten

Vanuit verschillende hoeken krijgen slagers te horen dat ze zichzelf opnieuw moeten uitvinden. Maar zo eenvoudig is dat niet. Dat komt niet alleen omdat de markt om exotische vleesproducten vraagt, maar ook omdat steeds meer producten gevraagd worden die in eerste instantie weinig met het slagersvak te maken hebben, bijvoorbeeld vegetarische worsten of pasteitjes bereid uit insecteneiwitten. In de keuken van de worstmakers Brandt & Levie staan bij dit inspirerende evenement op het programma: grenzen overschrijden, excentrieke ideeën ontwikkelen én enkele verrassingen.

Op het programma

Het evenement duurt van zondag 8 tot en met dinsdag 10 oktober. Op de dag van aankomst wordt begonnen met een gemeenschappelijk avondeten met Geert van Wersch van Brandt & Levie. Hij laat uit eerste hand zien hoe men met gedurfde eigen creaties voor internationale aandacht kan zorgen. Na de aftrap bij de gastheer gaan de deelnemers de volgende dag naar Kitchen Republic. Daar huren beginnende ondernemers kleine laboratoria waar ze hun innovatieve voedingsproducten testen. De lunch bij Kitchen Republic moet de heersende smaakgewoontes uitdagen en inspireren.

Slakken en zeevruchten

Terug in de worstwinkel van Brandt & Levi wordt in een rondleiding het productieproces getoond. Aansluitend maken de deelnemers in een worstworkshop hun eigen rauwe worst en slaan daarbij nieuwe wegen in. Slakken en zeevruchten in een knapperig worstomhulsel? De worstmakers laten zien van welke visie zij uitgaan bij hun receptontwikkeling. Bij het proeverijdiner zijn verschillende hapjes uit het assortiment van Brandt & Levie te proeven.

Dinsdag staat in het teken van de historische Foodhallen Amsterdam, waar u tijdens voordrachten van experts startende ondernemers met buitengewone concepten en specialiteiten leert kennen, mensen die u normalerwijze niet gemakkelijk tegenkomt.

Voor wie bedoeld?

De truffeljacht Amsterdam is bedoeld voor alle geïnteresseerde slagers, agrariërs en jonge ondernemers in de vleessector die open staan voor nieuwe ideeën. Deelnemers dienen over kennis van het Duits of Engels te beschikken, er is geen tolk/vertaler Nederlands.

Nadere informatie en details over de aanmelding en deelnemerskosten kunt u vanaf nu vinden onder www.trueffeljagd.org en onder www.facebook.com/trueffeljagdraps.

Programmaoverzicht:

Zondag 8 oktober, vanaf 17.00 uur: welkomst- en openingsdiner met Geert van Wersch van Brandt & Levie

Maandag 9 oktober, 9.00 – 22.00 uur: aftrap in de worstwinkel van Brandt & Levie, bezoek aan de Kitchen Republic met lunch, terugkeer naar de gastgever waar u een kijkje achter coulissen zult nemen, rauwe-worstworkshop en een gemeenschappelijk „Brandt & Levie Proeverij-Diner“

Dinsdag 10 oktober, 9.00 – 16.00 uur: bezoek aan de „Foodhallen“ met interactieve voordrachten, lunch en rondleiding.

Over de Adalbert-Raps-Stiftung

In 1976 werd de Adalbert-Raps-Stiftung opgericht vanwege van een testamentaire beschikking van de apotheker en visionaire industrieel Adalbert Raps. Sindsdien zet de stichting uit Kulmbach zich al bijna 40 jaar in voor sociale projecten alsmede voor onderzoek in de levensmiddelenbranche. De Adalbert-Raps-Stiftung is stille genoot van RAPS GmbH & Co. KG.

   

Altijd op de hoogte blijven?