Oranjekoorts stijgt in supermarkten

SLAGERSWERELD - De Oranjekoorts loopt op. Het behalen van de Europese-titel door Oranje onder 21 jaar vorig weekeinde heeft de kooplust naar Oranje artikelen verder aangewakkerd.

SLAGERSWERELD - De Oranjekoorts loopt op. Het behalen van de Europese-titel door Oranje onder 21 jaar vorig weekeinde heeft de kooplust naar Oranje artikelen verder aangewakkerd.

GfK Panel Services in Dongen heeft een pakket samengesteld van vijftig Oranje-gerelateerde voedings- en genotmiddelen die in de supermarkten verkrijgbaar zijn. 'Daar zijn we vóór 30 april al mee begonnen. Aan de hand van de omzet kunnen we zien hoe de oranjekoorts oploopt', zegt GfK-directeur Joop Holla in het Algemeen Dagblad. Dat doet GfK zolang de mannen van coach Van Basten in het toernooi zitten.
Vorige week kocht 6,5 procent van de huishoudens een product uit het 'oranje mandje'. Dat is nog iets onder het niveau van Koninginnedag, toen vooral dankzij consumenten in het door de koningin bezochte Flevoland de thermometer piekte op 6,6 procent. De Oranjeproducten worden vooral gekocht door huishoudens met kinderen. Daarnaast valt volgens GfK het toenemend enthousiasme op van de tweeverdieners. In de provincies Utrecht, Flevoland en Noord-Holland ligt de oranjeconsumptie nu het hoogst.

Lees ook
Familie Mert glundert in grootste etnische supermarkt

Familie Mert glundert in grootste etnische supermarkt

Familie Mert heeft de naar eigen zeggen grootste etnische supermarkt van Nederland geopend. Vers fruit en vooral vlees zijn speerpunt van Mert Markt.Aldi en Albert Heijn mogen dan aan het zogeheten ‘versplein’ zitten, het is de andere kant van winkelcentrum Presikhaaf in Arnhem waar op vrijdagmiddag 24 juli vers wordt bejubeld. Een dj draait plaatjes,...

Farmers Defence Force praat met supermarkten over keurmerk

Farmers Defence Force praat met supermarkten over keurmerk

Farmers Defence Force (FDF) zit met het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) om tafel om een keurmerk te ontwikkelen speciaal voor boeren. Het zou onder meer voor vleesproducten moeten gelden.Dat meldt Distrifood. Het keurmerk is bedoeld om Nederlandse boeren een betere positie te geven in de keten en zo eerlijker te belonen voor hun producten....

Supermarkten hebben geen trek in insecteneiwitten

Supermarkten hebben geen trek in insecteneiwitten

De doorbraak van producten met insecteneiwitten laat op zich wachten. De juichstemming onder supermarkten is omgeslagen naar voorzichtigheid. Toch vallen op iedere (internationale) voedingsmiddelenbeurs wel kleine optimistische fabrikanten van insectenproducten te bewonderen. Is hun optimisme terecht? Op het Food Future Event veel aandacht voor insecteneiwitten....