'Maaltijdcomponenten hebben toekomst

13 augustus 2012 Tom van der Meer

AMSTERDAM – Maaltijden en maaltijdcomponenten worden in toenemende mate belangrijk voor de foodsector. Fabrikanten nemen steeds meer het bereiden van maaltijden over van consumenten. Toch laten ze kansen liggen.

AMSTERDAM – Maaltijden en maaltijdcomponenten worden in toenemende mate belangrijk voor de foodsector. Fabrikanten nemen steeds meer het bereiden van maaltijden over van consumenten. Toch laten ze kansen liggen.


Dat staat in het rapport ‘Grenzeloos gemak in food’ van ING Bank.


'Convenience is geen modewoord meer, maar onlosmakelijk verbonden met succes binnen de foodsector', meent directeur Ruud van Dusschoten, van ING Bank Bedrijven en Instellingen.


Vanuit de wil om de markt inzichtelijk te maken en een deskundig oordeel te kunnen geven, heeft het Economisch Bureau van de ING Bank een uitgebreid onderzoek naar de ontwikkelingen in de markt gedaan.


De wensen van de consument leidt tot innovatie van producten en verbetering van kwaliteit. 'Producten en diensten die meerdere behoeften van de consument vervullen, hebben de toekomst', meldt het rapport


'Versheid vereist een intensief samenwerkende en goed afgestemde gesloten keten. Op het gebied van integratie en het aangaan van partnerships laten industrie en handel nog veel kansen liggen.'


'Wat maaltijdcomponenten betreft, geldt dit nog veel sterker: dit is in Nederland – in tegenstelling tot Amerika – nog relatief onontgonnen terrein', concludeert Van Dusschoten.


Hij verwacht tevens dat de combinatie supermarkt-horeca steeds vaker zal voorkomen.


Lees ook:

Maaltijdfabrikant DMC wordt ‘Ik Kies Bewust’ (1 februari 2008) 


Vleesbedrijven moeten op maaltijdpad (24 januari 2008)


Vion stapt in eigen merk (16 november 2007)


Peter’s Farm in maaltijdcomponenten (16 oktober 2007)


'Innovatie in vlees is noodzaak' (28 juni 2007)


Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:

Alle berichten over convenience

Alle berichten over maaltijden

Alle berichten over maaltijdcomponenten

Altijd op de hoogte blijven?