HBD helpt versdetaillist

DEN HAAG - Versdetaillisten die de duurzaamheid van hun bedrijfsvoering willen verbeteren, kunnen vanaf nu terecht op www.duurzamedetaillist.nl.

DEN HAAG -  Versdetaillisten die de duurzaamheid van hun bedrijfsvoering willen verbeteren, kunnen vanaf nu terecht op www.duurzamedetaillist.nl.

Met dit initiatief wil het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) detaillisten bewuster  maken van de voordelen van duurzaam ondernemen en helpen de mogelijkheden in het eigen bedrijf te vinden. 

Om de adviezen zo goed mogelijk af te stemmen op de bedrijfseigenschappen zijn er vier specifieke websites ontwikkeld:
- Vers- en speciaalzaken
- Kleding, Schoenen en Lederwaren
- Duurzame consumptiegoederen (o.a. woon- en verlichtingswinkels en winkels in consumentenelektronica)
- Webwinkels

Aan de hand van de vragenlijst zien detaillisten hoe zij scoren op zeven verschillende aandachtsgebieden op het vlak van duurzaam ondernemen en krijgen ze praktische tips om dit te verbeteren. Een volledig ingevulde vragenlijst levert een rapportage c.q. actieplan op waarmee de detaillist zelf gericht maatregelen kan nemen om de duurzaamheid in het bedrijf te borgen. De praktijkvoorbeelden ten slotte laten zien hoe collega-ondernemers bezig zijn met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).
 

Lees ook
Buitelaar: 'Sturen op cijfers is broodnodig'

Buitelaar: 'Sturen op cijfers is broodnodig'

Al vaker heb ik geschreven over het belang van juiste en actuele informatie om een bedrijf te kunnen sturen. Toch werd ik de afgelopen weken meerdere malen verrast doordat ondernemers tijdens ons gesprek niet bleken te beschikken over juiste of actuele informatie. En dat is funest. In deze tijden kan een ondernemer niet zonder stuurinformatie.Op het...

Buitelaar: 'Geef je personeel een sleutelrol'

Buitelaar: 'Geef je personeel een sleutelrol'

Succesvolle ondernemers denken vanuit de klant en zetten deze centraal. Cool blue is een bekend voorbeeld, maar ook in de slagerij en bakkerij zijn er succesverhalen te vinden. Zet je de klant centraal, dan speelt het (verkoop)team een sleutelrol. Betrek het team bij je plannen.Op dit moment werk ik voor Bakker Klink om de brutowinst (en de omzet) verder...

Vers van de pers: opvolging in familiebedrijven

Vers van de pers: opvolging in familiebedrijven

De zussen Carola de Ruijter en Liane de Ruijter zijn eigenaar van FamilieZaken dat is gespecialiseerd in -  de zachte kant van - opvolging. Over dit onderwerp schreven ze een boek, dat dinsdag 6 oktober verschijnt.De zussen De Ruijter geloven dat achter elk sterk familiebedrijf een sterke familie staat. In hun werk als familiebedrijvenspecialist besteden...