Naar een gezond groeibedrijf

19 april 2021 Redactie Food

Wie had tien jaar geleden kunnen denken dat we onze wasmachines, maaltijden en dagelijkse boodschappen tegenwoordig vooral online bestellen? Dat e-health en m-health gemeengoed worden, dat we auto’s steeds vaker delen (beschikbaarheid is immers belangrijker dan bezit) en dat er volop wordt geëxperimenteerd met zelfsturende auto’s?

De techniek, de maatschappij én ook de behoeften van klanten blijven veranderen. Er ontstaan nieuwe concurrenten en andere verdienmodellen. Hoe kun je daar als organisatie het best op reageren? Hoe zorg je dat je bedrijf vandaag én morgen succesvol is? Door het groeilandschap van je bedrijf te schetsen en nieuwe groeipaden te bewandelen.

Maar hoe doe je dat? Hoe kun je als bedrijf succesvol groeien in een steeds veranderende wereld? De antwoorden die Jansen en Mom, beiden hoogleraar in Rotterdam, presenteren, zijn gebaseerd op grondig wetenschappelijk onderzoek. Daarbij gaat het niet alleen om grote, lang bestaande ondernemingen, maar ook
om start-ups, scale-ups en het mkb. De bedrijven in het boek fungeren als voorlopers in het managen van hun bedrijf, het aansturen van mensen en het ontdekken, verkennen en ontwikkelen van nieuwe groeipaden.

 

Dit artikel verscheen eerder op: Bakkers in bedrijf

Altijd op de hoogte blijven?