Zwanenberg Food Group wint ‘Gouden Partner’

5 juli 2016

Zwanenberg Food Group heeft voor de vijfde achtereenvolgende maal een zogenoemde ‘Gouden Partner’ Award gewonnen in de categorie Vleeswaren. Deze prijs, een initiatief van vakblad Levensmiddelenkrant, wordt toegekend door inkopers van supermarktorganisaties te vragen naar de meest waardevolle leveranciers binnen een bepaalde productcategorie. Zwanenberg won deze keer op het criterium ‘meedenken’ in de categorie Vleeswaren.

Arjan ten Cate, Manager Trade Marketing van Zwanenberg Food Group, is zeer ingenomen met de prijs. ‘Dit is echt super! De prijs wordt immers toegekend door onze afnemers: inkopers bij supermarktorganisaties. Het is van groot belang dat wij er als leverancier goed op staan bij deze cruciale doelgroep. Met deze verkiezing spreken inkopers hun waardering uit voor onze inspanningen.’

Ten Cate is ervan overtuigd dat Zwanenberg de prijs gewonnen heeft vanwege een consistente schapaanpak en voortdurend innoveren. ‘Daarmee laten we de markt groeien. Alleen samen met de handelspartners kan de vleeswaren- en specialiteitenfabrikant groei realiseren.’

Retailers zouden daarbij nog meer kunnen profiteren van de inspanningen en kennis van Zwanenberg, vindt Ten Cate. ‘Kijk bijvoorbeeld naar verbetering van het rendement. Onder het mom van ‘Wie kan delen, kan ook vermenigvuldigen’ valt er voor de retailers nog veel te winnen. Daarbij kan Zwanenberg zeker helpen.’

Promoties

Zwanenberg kijkt met tevredenheid terug op een aantal zaken die in de afgelopen twee jaar zijn gerealiseerd. Ten Cate noemt de introductie van de BeBurgers, de groenteburgers van Purple Bee Hive. ‘Daarmee laten we zien dat een van origine vleeswarenbedrijf ook op een eigentijdse manier kan innoveren. Daarnaast de ontwikkeling van het merk Wahid, de halal (vlees)producten van Anur, die inmiddels in de groeifase zijn beland. En niet te vergeten de nieuwe verfrissende look van ons merk Kips, die met een grote mediacampagne is ondersteund.’

Altijd op de hoogte blijven?