Zoektocht naar de beste BBQ slager

BBQ_Pixabay

Foto: Republica via Pixabay

Stichting Nationale BBQ weken gaat op zoek naar de beste BBQ slager. Hiermee wll de stichting slagers die het concept BBQ op een verrassende wijze invulling geven, ondersteunen. Aanmelden kan tot en met 15 januari 2022.

Ieder jaar organiseert stichting Nationale BBQ weken de verkiezing BBQer, BBQ Book, BBQ Blogger of the year. Nu komen daar beste BBQ Slager en beste BBQ verkopende winkel of the year bij.

BBQ Slagerij van het Jaar

Tot en met 15 januari kan iedereen online een slager aandragen voor de titel ‘BBQ Slagerij van het Jaar’. Een vakjury beoordeelt de kandidaten voor de titel. Hierbij letten ze op aspecten als vernieuwend, BBQ-assortiment, presentatie en ondernemerschap.

April 2022 maakt Stichting Nationale BBQ weken de winnaar bekend tijdens de aftrap van de Nationale BBQ Weken. De winnende slager mag een jaar lang de titel ‘BBQ Slagerij van het Jaar’ dragen.

Stichting Nationale BBQ weken

De Stichting Nationale BBQ weken is opgericht in 2018 door een aantal BBQ-partners. Het doel is om Nederland kennis te laten maken met een hoogwaardige en toegankelijke manier van barbecueën. Dit doen ze onder andere door het organiseren van verschillende activiteiten, zoals de bovenstaande verkiezingen, de Nationale BBQ Weken en masterclasses.

Lees ook
Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Hoe ziet de klant van morgen eruit? In Vleesmagazine 8 van 2021 signaleerde Susanne Danes van FoodBase drie belangrijke ontwikkelingen binnen de versbranche. In deel 2 vertelt haar collega Linda van Zonsbeek over claims en hoe je hiermee inspeelt op gezondheidsmotieven van klanten.

Produceren volgens de nieuwe hygiënecode

Produceren volgens de nieuwe hygiënecode

Het maken van veilige maaltijden en salades begint bij hygiënisch werken. Andere gevaren en eisen volgens de nieuwe hygiënecode betreffen onder meer kruisbesmetting door allergenen en houdbaarheid. Waar moet je op letten?

QSTA: platform voor versproducten

QSTA: platform voor versproducten

De bol.com worden van de foodbranche, dat heeft QSTA voor ogen. Met een fijnmazig distributiekanaal voor zowel producenten als afnemers, springt het bedrijf in een gat in de markt. QSTA is een platform voor zowel makers als afnemers van onderscheidende voedselproducten. Het bedrijf richt zich op retailers, versspecialisten en horeca.