Slagerijen toneel bij ‘Van slager tot chef’

Op zondagmiddag 18 oktober start RTL 4 een serie van acht afleveringen waarin SVO-leerlingen de strijd met elkaar aangaan. Verstegen Spices & Sauces is de initiatiefnemer van deze slagersbattle. Zeven slagerijen zijn toneel van de afleveringen.

In ‘Van slager tot chef’ beoordelen slagers tijdens zeven afleveringen de prestaties van veertien slagersleerlingen van slagersvakschool SVO. Zij krijgen een culinaire uitdaging van Jeroen van der Graaf, creative manager van Verstegen. Daarna worden ze een dag lang op de proef gesteld, zowel op het gebied van vaktechniek en presentatie als op het terrein van smaak en culinaire trends. In de achtste uitzending gaan de winnaars met Verstegen Spices & Sauces op inspiratiereis. Het ‘gezellige en informatieve’ zondagmiddagprogramma ‘Van slager tot chef’ wordt gepresenteerd door Corine Boon.

Slagerijen

Slagerijen die toneel vormen van de afleveringen zijn; Slagerij-Traiteur Meggie & Loek, Foodplaza Reas,  Slagerij & Traiteur Beerens, Kwaliteitsslagerij De Schrans, Slagerij Tomassen, Sm@ecktheater Paul, Patrick van Elteren. Bij deze selectie heeft de fabrikant onder meer gelet op een landelijke spreiding van de bedrijven. Ook de mate waarin ondernemers zich in hun marktgebied onderscheiden ‘en daardoor een verhaal te vertellen hebben’, heeft een rol gespeeld, aldus Lida van Rij, marketing manager professionele markten bij Verstegen. Zij doelt op streekproducten waarmee slagers hun ambacht en vakmanschap onderstrepen. Aan het programma werken ondernemers van diverse formules mee.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
WBQA-NL en SBWN organiseren samen kampioenschap Culinair BBQ 2023

WBQA-NL en SBWN organiseren samen kampioenschap Culinair BBQ 2023

World Barbecue Association (WBQA-NL) en Stichting Barbecue Wedstrijd Nederland (SBWN) gaan samenwerken. De twee partijen organiseren in 2023 samen de kampioenschappen Culinair BBQ 2023.

‘Trots dat mijn winnende worst zo goed verkoopt’

‘Trots dat mijn winnende worst zo goed verkoopt’

Niels Visschedijk (22) wist al jong dat hij slager wilde worden. Hij rondde de opleidingen van SVO af, werkte bij verschillende slagerijen en is nu terug bij de slagerij van zijn ouders, Slagerij Jan Visschedijk. Onlangs won hij de Ad Bergwerffprijs voor zijn unieke Hy-dro-worst.

Persoonlijke aandacht

Persoonlijke aandacht

In ieder nummer van Vleesmagazine schrijven twee columnisten over één onderwerp, vanuit hun eigen expertise en ervaring. Slager Josja Haagsma en meesterverkoper Christiaan Verkuijl buigen zich dit keer over de feestdagen.