Paul McCartney start vleesactie

13 augustus 2012 Peter de Weerd

LONDEN - Paul McCartney heeft op de Britse televisie het startschot gegeven voor zijn 'Meat-Free Monday' campagne.

LONDEN - Paul McCartney heeft op de Britse televisie het startschot gegeven voor zijn ‘Meat-Free Monday’ campagne.

De voormalige Beatle wil consumenten overhalen om op maandagen voortaan geen vlees meer te eten. Op deze manier wil de popster zijn bijdrage leveren aan het verminderen van de CO2-uitstoot.

De promotie verloopt via een speciale applicatie waarmee mensen die meedoen boeken, novelles en essays kunnen downloaden, waaronder artikelen geschreven door McCartney. Voor hij zijn actie begon heeft de ex-Beatle contact gehad met diverse staatshoofden en uit die hoek steun gekregen voor een internationale campagne.

Lees ook:
Melkveerunderen leveren 4% CO2 emissie
Speklap milieuvriendelijker dan biefstuk
C02-uitstoot rundvlees berekend

Kijk ook in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over vlees en klimaat

Altijd op de hoogte blijven?