McDonald's blundert met poster

13 augustus 2012 Lucien Joppen

DOETINCHEM - McDonald's heeft bij een promotie van Zwitsers rundvlees een foto gebruikt van een Oostenrijks rund.

DOETINCHEM - McDonald's heeft bij een promotie van Zwitsers rundvlees een foto gebruikt van een Oostenrijks rund.


Dat melden enkele oplettende Zwitserse kranten. Op de poster staat een koe met een Oostenrijks oormerk. De tekst er onder luidt: '100 procent Zwitsers rundvlees'.


Foutje bedankt

McDonald's Zwitserland heeft de fout erkend en verklaart tegelijkertijd dat het wel degelijk uitsluitend Zwitsers rundvlees gebruikt.


De fout is te wijten aan het feit dat de Zwitsers van McDonald's het idee van de poster en de poster zelf hadden geleend van hun Oostenrijkse collega's. Niemand had er echter aan gedacht om het oormerk weg te retoucheren.


Lees ook:

Nieuwe campagne McDonald's van start (16 juli 2009)


Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:

Alle artikelen over McDonald's

Altijd op de hoogte blijven?