KNS: ‘Cao-overleg uitgesteld vanwege onzekerheid’

attachment-001_food-image-VLS13290I01

Het tweede cao-overleg tussen de Koninklijke Nederlandse Slager (KNS) en de vakbonden FNV en CNV Vakmensen heeft afgelopen week plaatsgevonden. Gezien de onzekerheid en de effecten van corona op de slagersbranche vindt de KNS het niet verantwoord om op dit moment keuzes te maken die structureel financiële consequenties hebben.

Ondanks de constructieve gesprekken is er dus nog geen akkoord bereikt en wordt het overleg in januari 2021 voortgezet, zo laat de KNS weten. ‘Door het overleg in januari te hervatten verwachten wij een beter beeld te hebben van de ontwikkelingen en de overheidsmaatregelen.’

Zo snel mogelijk

De huidige cao voor het Slagersbedrijf heeft een looptijd van 1 januari 2020 tot en met 31 december 2020. Rekening houdend met de geldende omstandigheden en het aflopen van de huidige looptijd, streven cao-partijen ernaar om zo snel mogelijk een nieuwe cao af te spreken.

Een cao geeft duidelijkheid en zorgt ervoor dat individuele werkgevers en werknemers niet onderling over elke arbeidsvoorwaarde afspraken hoeven te maken. Hierdoor worden meningsverschillen voorkomen en dat geeft rust binnen het bedrijf en de bedrijfstak als geheel, benadrukt de KNS. ‘Verder is bij een cao geen concurrentie op arbeidsvoorwaarden en daarnaast zaken geregeld worden die afwijken ten opzichte van de wettelijke bepalingen. Dit kan gunstig zijn voor de branche.’

 
Lees ook
Meer contact

Meer contact

Persoonlijk contact, het lijkt soms een toverwoord als het gaat om marketing en zaken doen, maar ik denk dat we in deze tijd na corona allemaal merken hoe bijzonder het eigenlijk is.

FNV kondigt acties aan, wel nieuw cao-voorstel naar leden CNV Vakmensen

FNV kondigt acties aan, wel nieuw cao-voorstel naar leden CNV Vakmensen

FNV kondigt vandaag (23 mei) aan dat de vakbond vanaf maandag 30 mei actie gaat voeren bij met name de grote industriële slagerijen. Tegelijkertijd hebben Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) en CNV Vakmensen een onderhandelingsresultaat voor een nieuwe cao bereikt, wat wordt voorgelegd aan de leden.

KNS ontwikkelt nieuwe online imagocampagne slager

KNS ontwikkelt nieuwe online imagocampagne slager

Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) heeft voor haar leden een nieuwe campagne opgezet rondom de thema’s zomer, barbecue en samen eten. Het doel van de campagne is om “de slager en het ambacht positief in beeld te brengen.”