Imago Nederlands vlees keldert in Duitsland

13 augustus 2012 Caroline van der Plas

BRUSSEL – Het opheffen van het Voorlichtingsbureau Vlees heeft het imago van Nederlands vlees in Duitsland geen goed gedaan. Belgisch vlees heeft nu het beste imago.

BRUSSEL – Het opheffen van het Voorlichtingsbureau Vlees heeft het imago van Nederlands vlees in Duitsland geen goed gedaan. Belgisch vlees heeft nu het beste imago.


Dat blijkt uit onderzoek van het Belgian Meat Office.

België is net als Nederland een belangrijk leverancier van vlees aan Duitsland. België blinkt volgens het BMO uit op het gebied van juiste en gelijkmatige snit en betrouwbaarheid van levering. Ook de flexibele houding is een sterk punt.

Promotie

Nederland zorgde altijd voor veel promotie in Duitsland via het Voorlichtingsbureau Vlees. De promotie is sinds de opheffing van het vleesbureau op een laag pitje komen te staan. Alleen voor kip wordt nog relatief veel reclame gemaakt in Duitsland.

Het Vion-vlees wordt door Duitsers als 'Duits' ervaren.

Lees ook:

COV gaat voorlichting vlees oppakken (11 februari 2009)

Vlees is dé lokker op Grüne Woche (fotoverslag) (18 januari 2009)

België promoot wél vlees van eigen bodem (28 januari 2009)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over imago van vlees

Altijd op de hoogte blijven?