GfK: Plus beste Vleeswarenafdeling van supermarkten

14 augustus 2017

Plus heeft van alle supermarktformules de beste vleeswarenafdeling. De formule stijgt van de 4e plaats in 2016 naar de 1e plek en is daarmee dit jaar de grote winnaar. EMTE en Hoogvliet maken de top 3 compleet.

Dat blijkt uit het Vleeswaren Imago-onderzoek van GfK uitgevoerd in opdracht van Stegeman. ‘Overall lijkt de Nederlandse shopper kritischer te zijn geworden op de vleeswarenafdeling van haar supermarkt. De hulpvaardigheid en vriendelijkheid van het personeel op de bedieningsafdeling wordt door de als belangrijkste factoren aangeduid. In zelfbediening ligt de focus op ruime keuze, kwaliteit van het assortiment en netheid van de afdeling’, aldus de aanbieder naar aanleiding van de uitkomsten van het onderzoek.

Plus scoort telkens top drie

Overall-winnaar Plus realiseert op de meeste shopper-aspecten een top3 klassering. Ook op het gebied van klantentrouw presteert Plus hoog: Plus, Deen en Emte weten het best de shopper te verleiden en te binden aan de bedieningsafdeling. Binnen zelfbediening presteren Aldi, Lidl en Dirk/Dekamarkt goed.

Onderzoek onder 3000 shoppers

In het onderzoek gaven bijna 3000 shoppers hun oordeel gegeven over de bedienings- en zelfbedieningsafdeling van hun supermarkt. Zij geven hun mening op factoren als personeel, assortiment, prijs en netheid van de afdeling. Daarnaast zijn ook de prestatie-indicatoren trouw, de conversie van klanten naar echte kopers en marktaandeel meegenomen in de eindbeoordeling.

Stegeman deed het onderzoek om category managers relevante inzichten en handvatten te geven.

Plus scoort ook in vlees

Eerder al scoorde Plus goed in vlees. De formule had daarin het beste imago blijkt uit de Vion Consumer Monitor. Dat was nog een gedeelde prijs: het vlees van Plus, Emté en Poiesz is volgens de klant kwalitatief gezien het beste in de branche.

Altijd op de hoogte blijven?