Afname promotieverkoop vlees en kip

13 augustus 2012 Edwin Rensen

DONGEN – Supermarkten verkochten in de periode week 1 tot en met 16 minder vaak vlees en kip in promotie dan in dezelfde periode vorig jaar.

DONGEN – Supermarkten verkochten in de periode week 1 tot en met 16 minder vaak vlees en kip in promotie dan in dezelfde periode vorig jaar.

Vorig jaar werd in de eerste zestien weken 27,9 procent van het vlees in promotie verkocht, meldt Distrifood. In de eerste periode van 2011 was dat 24,7 procent. Bij gevogelte & wild daalde het percentage van 27,3 naar 23,4 procent.

Wasmiddelen

Bij wasmiddelen, wijn en verse groenten was er juist een stijging. Bijna de helft van de wasmiddelen is in de eerste periode van dit jaar in promotie verkocht (48,5 procent). Vorig jaar was dat 43,5 procent. Ook wijn (van 17,2 naar 21,5 procent) en verse groenten (van 11,5 naar 13 procent) werden vaker in promotie verkocht.

Aandeel

Na jaren van groei neemt het promotieaandeel in de eerste zestien weken van 2011 ten opzichte van de vergelijkbare periode in 2010 niet toe (2011: 16,8 procent, 2010: 17,1 procent). De absolute promotieomzet is in de eerste zestien weken nog wel licht gestegen (0,4 procent).

 

 

Altijd op de hoogte blijven?