ACM keurt overname Van Dam door VanDrie Group goed

Van Drie Group_pb MVO jaarplan

Foto: VanDrieGroup

VanDrie Group mag de Nederlandse activiteiten van A.J. van Dam Beheer b.v. overnemen. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft deze overname goedgekeurd. "De bedrijven zien uit naar een succesvolle samenwerking en integratie op basis van dezelfde familiewaarden en visie op de markt", schrijft VanDrie Group in het persbesluit.

A.J. van Dam Beheer b.v. is actief in diverse disciplines in de kalversector. De activiteiten omvatten de handel in en het op contract houden van kalveren. De familie Van Dam startte het bedrijf in 1979. Het bedrijf heeft een omzet van 120 miljoen euro en heeft veertien medewerkers. De familie Van Dam blijft de activiteiten van het bedrijf buiten Nederland onverminderd en zelfstandig voortzetten.

Ook VanDrie Group is een Nederlands familiebedrijf. Het bedrijf maakt producten op het gebied van kalfs- en rundvlees, (kalver)voeders, zuivelgrondstoffen en kalfsvellen. Met een omzet van 2,4 miljard euro biedt het bedrijf werkgelegenheid aan ongeveer 2.600 personen.

ACM verwacht dat de overname geen grote gevolgen voor de concurrentie in de hele kalverketen. "Het is niet waarschijnlijk dat de Van Drie Group concurrenten kan uitsluiten van de markt door bijvoorbeeld tijdelijk hoge vergoedingen te geven aan melkveehouders en handelaren bij de inkoop van kalveren", schrijft ACM op de website. 

 

Dossiers
Lees ook
VanDrie Group faciliteert vrijwillige vaccinatie

VanDrie Group faciliteert vrijwillige vaccinatie

VanDrie Group helpt medewerkers die zich willen laten vaccineren. Er lopen verschillende pilots waar medewerkers zich kunnen laten vaccineren met het Janssen-vaccin. "Op deze manier maken we voor iedereen die dat wil de prik toegankelijk en zetten we in op een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad binnen ons bedrijf", aldus HR Manager Jaap Alders.

VanDrie Group lanceert digitaal MVO-platform

VanDrie Group lanceert digitaal MVO-platform

De VanDrie Group publiceerde onlangs online de jaarlijkse rapportage op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) over 2020. Op een nieuw, interactief digitaal platform wil het familiebedrijf samenwerkingspartners beter en vaker informeren over behaalde resultaten, strategie en uitdagingen.

PALI Group lanceert online platform Smaakvolvlees.nl voor kalfsvlees

PALI Group lanceert online platform Smaakvolvlees.nl voor kalfsvlees

Het Brabantse familiebedrijf PALI Group start 1 juni met Smaakvolvlees.nl. Nederlandse consumenten kunnen met dit platform kennis maken met kalfsvlees.