Aarnink Vleeswaren en Huis van Beleg bundelen krachten

27 november 2015 Vleesmagazine

Aarnink Vleeswaren heeft op vrijdag 27 november de aandelen van Huis van Beleg BV overgenomen. Na een intensieve samenwerking van ruim 15 jaar, worden de krachten van beide bedrijven in Meppel gebundeld.

Oprichter en eigenaar Ton Aarnink van Aarnink Vleeswaren ziet grote synergievoordelen in deze overname: 'Aarnink Vleeswaren is gerenommeerd producent van ambachtelijke vlees- en grillwaren. Met authentiek vakmanschap maken we vleeswaren met de smaak van vroeger. Na de overname van Dengerink vleeswaren in 2008 is de tijd nu rijp voor de volgende stap in de groei van ons bedrijf.'

Foodservicemarkt

Huis van Beleg is al ruim 20 jaar een begrip in gesneden vleeswaren en kaas voor de Nederlandse foodservicemarkt. 'De onderscheidende diervriendelijke concepten van Huis van Beleg, samengevoegd met de kennis en ervaring van de productie van topkwaliteit vleeswaren van Aarnink Vleeswaren, staan garant voor groei van beide bedrijven. Door verbreding van de assortimenten kunnen de bestaande klanten van zowel Huis van Beleg als Aarnink Vleeswaren beter bediend worden.'

Nieuwe impuls

Onno Knoppert, oprichter van Huis van Beleg, gaat als commercieel directeur een actieve rol spelen in de verdere groei. 'Door de overname kunnen we nu in eigen huis topkwaliteit vleeswaren maken. In combinatie met slimme marketingcampagnes kunnen we de categorie vleeswaren en kaas een nieuwe impuls geven. Met focus op dierenwelzijn en smaak', zegt hij.

Groeistrategie

De verhuizing en integratie in Meppel is inmiddels afgerond. De hierbij behorende kinderziektes behoren tot het verleden en de focus is volledig gericht op verdere groei. 'Aarnink Vleeswaren en Huis van Beleg willen de consument blijven verrassen met nieuwe vleeswarenconcepten, zowel voor de retail als ook voor de foodservicemarkt. De ruim 60 medewerkers zullen in Meppel de kernwaardes duurzaamheid, authentieke smaak, eerlijk vakmanschap en onderscheidende concepten gezamenlijk gaan invullen.'

Altijd op de hoogte blijven?