Welke slager gaat Google bellen voor uw klanten?

Klein_Albert Vinkenborg (1)

Het is nu al weer meer dan een week geleden dat Google de wereld versteld liet staan van de nieuwe mogelijkheden met Google’ s assistent. Wat betekent dit voor u als slager?

Kijk naar het filmpje op YouTube waarin de spraakcomputer achter Google’ s assistent geheel zelfstandig een afspraak voor iemand maakt bij de kapper. Je blijft je verbazen over de ontwikkelingen in de ICT. Vooral ontwikkelingen op het gebied van zelflerende kunstmatige intelligentie geven reden tot nadenken. Voor zij die niet weten waar ik het over heb: lees dit verhaal maar eens op welingelichtekringen.

Allemaal mooi Albert zullen veel lezers denken, maar wat moet ik hier mee? Ik ben slager! Dat klopt, maar stel je eens voor dat je klanten niet meer zelf kiezen bij welke slager ze iets willen bestellen maar dat Google’ s assistent dat geheel zelfstandig gaat doen. Kiest de spraakcomputer dan op basis van prijs, afstand tot de slager, mogelijkheid van bezorgtijden, de combinatie van meer boodschappen in één keer leveren of op basis van een vergoeding die Google toekomt wanneer de computer bij een aangesloten bedrijf zijn bestelling opgeeft?

Het zijn ontwikkelingen die je toch uit je slaap kunnen houden. Regeren is vooruitzien en een warm contact met je klanten is juist nu van meer belang dan ooit.

Zorg dat Google weet dat jij de hofleverancier bent voor Jan, Piet, Mies, Liesbeth, Theo, Annelies enzovoorts, enzovoorts, enzovoort. Hoe? Eerlijk is eerlijk. Ik heb geen idee, maar misschien moeten je klanten op social media vertellen waar ze hun vlees en culinaire lekkernijen kopen en waarom. Google zal dit vast opmerken. Misschien is het zelfs beter contact te zoeken met Google om hierover (waarschijnlijk tegen betaling) afspraken te maken.

Let wel. Je lokale supermarkt (met een hoofdkantoor en sales en marketing afdeling) heeft vast ook een lijntje met Google. Kortom, het is nu tijd voor actie want Google’s assistent spreekt later dit jaar ook Nederlands.

Lees ook
Hoe zorg je ervoor dat nieuwe klanten ook ná corona blijven terugkomen?

Hoe zorg je ervoor dat nieuwe klanten ook ná corona blijven terugkomen?

Veel slagers doen goede zaken tijdens de coronacrisis, dankzij de komst van nieuwe klanten. Hoe zorg je ervoor dat die klanten ook na corona terugkomen? Ga met hen in gesprek, zegt Jessica Hoevenaars van Slagerij Dennis van de Ven in Schijndel. Hoevenaars weet waar ze over praat: vorig jaar werd zij benoemd tot branche erkende meesterverkoper.

Tips van Gisèle Rebel voor online verkoop

Tips van Gisèle Rebel voor online verkoop

Veel foodondernemers zijn actief op Facebook en Instagram om hun producten aan te prijzen. Ze vergeten daarbij hun verhaal te vertellen; teksten schrijven voor social media vinden ze lastig. Voormalig slagersvrouw Gisèle Rebel helpt ondernemers in de food- en horecabranche om meer (online) omzet te maken via Facebook, Instagram, nieuwsbrieven en hun...

KNS geeft tips over het spreiden van de Kerstdrukte

KNS geeft tips over het spreiden van de Kerstdrukte

Kerst in coronatijd vraagt meer van de slagers en hun team. Voorbereiding en communicatie zijn, nog meer dan voorgaande jaren, de sleutel. Het spreiden van de drukte en zorgen voor een snelle doorlooptijd is erg belangrijk. Hoe pak je dit aan? De Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) geeft een aantal tips en suggesties.Om de drukte te spreiden zodat...