Zeven slagers ontvangen predicaat 'Met Krul'

Livar 'Met Krul'_ logo

Zeven slagers ontvingen in november het certificaat en predicaat ‘Met Krul’ van Livar. Alle zeven hebben 100% Livar varkensvlees in het assortiment. Met dit predicaat wil Livar de kwaliteit waarborgen voor zowel slagers als consumenten.

De onafhankelijke certificerende instantie Kiwa VERIN beoordeelde de slagerijen de afgelopen maanden. “Met trots mogen wij zeggen dat alle zeven Livar “Geselecteerde specialist” slagers die werken met 100% Livar varkensvlees het certificaat in ontvangst hebben mogen nemen”, zegt Jos Tobben, Hoofd Verkoop & Marketing van Livar. “Zij voldoen aan alle gestelde voorwaarden om zich ‘Livar Geselecteerde Specialist Met Krul’ te mogen noemen.”

‘Met Krul’ betekent dat de slagers 100% Livar varkensvlees in hun assortiment hebben. Tobben: “Met Krul kan op diverse manieren worden uitgelegd natuurlijk. Een krul voor goede prestatie, maar een krul in de staart van varkens is ook een aanduiding dat het goed gaat met het beestje. En wij krijgen smaak terug als beloning voor goed zorg.

Dierenwelzijn en smaak staan centraal bij Livar. Volgens Tobben heeft Livar een unieke positie in de markt. “Voor zowel de slager als de consument mag er geen twijfel bestaan over de kwaliteit en herkomst van het varkensvlees. Daarom is Livar begonnen met het certificeren van slagers die 100% Livar vlees aanbieden. De gecertificeerde ondernemers kunnen zich hiermee onderscheiden en nóg meer zekerheid aanbieden richting de consument.”

Livar biedt de zeven slagers met Krul marketingondersteuning aan. Komend jaar krijgen meer slagers de kans om zich te laten certificeren wanneer zij 100% Livar aanbieden.

Vorig jaar bezocht onze redactie de kloosterboerderij van Abdij Lilbosch waar een groep monniken Livar-varkens houdt. Lees dit artikel uit Vlees+ 4/5 hier online terug.

Dossiers
Lees ook
Saucijzen

Saucijzen

Een paar jaar geleden hadden we toch allemaal saucijzen in de toonbank? Lekker ‘neutraal’ gekruid met keukenzout, peper en nootmuskaat. Nu zien we steeds vaker dat collega’s het lastig vinden om nog saucijzen te verkopen. De eetgewoontes veranderen, dus verandert ons assortiment mee.

Epos ondersteunt ook in het barbecueseizoen met kruidige creativiteit

Epos ondersteunt ook in het barbecueseizoen met kruidige creativiteit

Wellicht draagt Slagerij Putman uit Arnhem over twee jaar het predicaat Hofleverancier. Eigenaar en vijfde generatie slager Pepijn Putman en zijn vrouw Laura hopen het.

‘Ik wil nu álles weten over de slagerij’

‘Ik wil nu álles weten over de slagerij’

Demi van Wijk (25) is verkoopster in de slagerij, maar stond ook regelmatig over het muurtje van de productie te gluren. Ze wil graag slager worden en uiteindelijk haar eigen slagerij openen. Daarom doet ze nu de mbo-opleiding Productiemedewerker slagerij bij SVO.