Zeven slagers ontvangen predicaat 'Met Krul'

Livar 'Met Krul'_ logo

Zeven slagers ontvingen in november het certificaat en predicaat ‘Met Krul’ van Livar. Alle zeven hebben 100% Livar varkensvlees in het assortiment. Met dit predicaat wil Livar de kwaliteit waarborgen voor zowel slagers als consumenten.

De onafhankelijke certificerende instantie Kiwa VERIN beoordeelde de slagerijen de afgelopen maanden. “Met trots mogen wij zeggen dat alle zeven Livar “Geselecteerde specialist” slagers die werken met 100% Livar varkensvlees het certificaat in ontvangst hebben mogen nemen”, zegt Jos Tobben, Hoofd Verkoop & Marketing van Livar. “Zij voldoen aan alle gestelde voorwaarden om zich ‘Livar Geselecteerde Specialist Met Krul’ te mogen noemen.”

‘Met Krul’ betekent dat de slagers 100% Livar varkensvlees in hun assortiment hebben. Tobben: “Met Krul kan op diverse manieren worden uitgelegd natuurlijk. Een krul voor goede prestatie, maar een krul in de staart van varkens is ook een aanduiding dat het goed gaat met het beestje. En wij krijgen smaak terug als beloning voor goed zorg.

Dierenwelzijn en smaak staan centraal bij Livar. Volgens Tobben heeft Livar een unieke positie in de markt. “Voor zowel de slager als de consument mag er geen twijfel bestaan over de kwaliteit en herkomst van het varkensvlees. Daarom is Livar begonnen met het certificeren van slagers die 100% Livar vlees aanbieden. De gecertificeerde ondernemers kunnen zich hiermee onderscheiden en nóg meer zekerheid aanbieden richting de consument.”

Livar biedt de zeven slagers met Krul marketingondersteuning aan. Komend jaar krijgen meer slagers de kans om zich te laten certificeren wanneer zij 100% Livar aanbieden.

Vorig jaar bezocht onze redactie de kloosterboerderij van Abdij Lilbosch waar een groep monniken Livar-varkens houdt. Lees dit artikel uit Vlees+ 4/5 hier online terug.

Dossiers
Lees ook
Sociale media campagne Werken in de Slagerij gestart

Sociale media campagne Werken in de Slagerij gestart

Deze week startte de langdurige campagne Werken in de Slagerij op de sociale media. Het doel is om door middel van video’s en verhalen van slagers jongeren en zij-instromers te enthousiasmeren voor het slagersvak.

Feestdagen

Feestdagen

Ik weet het, het is beroepsdeformatie maar wanneer ik het woord ‘feestdagen’ hoor of lees denk ik meteen aan de drukke eindejaarsperiode in onze zaak.

‘We ontwikkelen graag zelf iets nieuws’

‘We ontwikkelen graag zelf iets nieuws’

De feestdagen nodigen altijd al uit tot creativiteit in de keuken. Nu we na anderhalf jaar coronacrisis eindelijk weer familie en vrienden kunnen uitnodigen is de vraag naar bijzondere producten groter dan ooit tevoren. De slagers, poeliers en bedrijven wild en gevogelte in deze rondvraag zijn er klaar voor. Daarbij kiezen ze allemaal voor kwaliteit...