Zet een mystery visitor in en verhoog uw omzet

attachment-001_food-image-VLS12516I01

Ondernemers hechten waarde aan mystery visits, omdat ze u en het personeel een spiegel voorhouden. Deze onverwachte bezoeken bieden inzicht in de presentatie en verbeterpunten van de winkel.

Een goede slager doet niet alleen alles om het de klanten naar de zin te maken met zijn producten. Hij durft de verkoop ervan ook met enige regelmaat door externen te laten onderzoeken en beoordelen.

Vaak denkt u als ondernemer dat u en uw team het allemaal best prima doen. Zelf constateert u ook weinig of geen onvolkomenheden, zelfs niet als u even in de huid van uw klanten probeert te kruipen. En die klanten zelf zijn doorgaans te beleefd om te zeggen dat ze het jammer vonden dat ze weinig informatie kregen, of een onvriendelijke blik van een chagrijnige winkeldame.

Belangrijke details

Alleen daarom al is regelmatig bezoek van een mystery visitor zo nuttig. Die is getraind op het observeren en constateren van kleine, maar o zo belangrijke details, en legt dat ook voor u vast.

Vleesmagazine biedt u nu de mogelijkheid een deskundige mystery shopper in te zetten. Deze doet zich voor als een normale klant. De mystery shopper registreert zijn of haar bevindingen na het bezoek op een objectieve, kritische en beschrijvende wijze. Dat gebeurt aan de hand van een lijst van criteria waarvan is bewezen dat deze impact hebben op de bedrijfsvoering van een bakkerij.

Met het inzetten van deze mystery visitor krijgt u een andere, verfrissende kijk op uw bedrijf en uw dienstverlening. U kunt uw dienstverlening beter afstemmen op uw klant. Daardoor behoudt u uw klanten en verhoogt u de klantentrouw. Ook kunt u meer tijd besteden aan het vinden van nieuwe klanten en kunt u zo meer omzet en winst realiseren.

Spiegel voorhouden

Door dergelijke onderzoeken wordt uw personeel een spiegel voorgehouden. Zo wordt duidelijk waar nog verbeterpunten in de verkoop aan te brengen zijn. Het is dus een bewustwordingstraject. Dit kunt u als ondernemer ook weer inzetten om uw winkelpersoneel zich zowel zakelijk als persoonlijk verder te laten ontwikkelen. Dat stimuleert aan de andere kant ook weer uw werknemers.

Dat het geen overbodige luxe is om af en toe eens even met een frisse blik naar uw zaak te kijken, wordt wel duidelijk uit de cijfers: twee derde van alle aankoopbeslissingen wordt in de winkel gemaakt. En 68 procent van de klanten verlaat een winkel wanneer een medewerker een onverschillige houding aanneemt.

Juist zaken als het vriendelijk welkom heten van de klant, het geven van juiste productinformatie, klantvriendelijkheid en een correcte klantbenadering kunnen hierin het verschil maken.

Aanmelden voor Mystery Visit

Vleesmagazine biedt u de mogelijkheid om uw bedrijf één of meerdere malen door een mystery visitor te laten bezoeken. De resultaten zijn online via een persoonlijk dashboard te bekijken en te vergelijken met het branchegemiddelde. De kosten zijn afhankelijk van het aantal visits dat u afneemt: één bezoek kost €99, drie visits € 249 en zes bezoeken €399, U kiest in welke periode de bezoeken dienen plaats te vinden. U ontvangt via uw online account een notificatie wanneer er nieuwe resultaten beschikbaar zijn.

button_aanmelden
Dossiers
Lees ook
Hoe zorg je ervoor dat nieuwe klanten ook ná corona blijven terugkomen?

Hoe zorg je ervoor dat nieuwe klanten ook ná corona blijven terugkomen?

Veel slagers doen goede zaken tijdens de coronacrisis, dankzij de komst van nieuwe klanten. Hoe zorg je ervoor dat die klanten ook na corona terugkomen? Ga met hen in gesprek, zegt Jessica Hoevenaars van Slagerij Dennis van de Ven in Schijndel. Hoevenaars weet waar ze over praat: vorig jaar werd zij benoemd tot branche erkende meesterverkoper.

Blijven gaan

Blijven gaan

"Mensen zijn thuis uitgebreider gaan koken omdat ze niet uit eten kunnen”, vertelt Jessica Hoevenaars van Slagerij Dennis van de Ven (Schijndel) in het openingsinterview van deze editie. Ik herken mezelf.

KNS lanceert zomercampagne ‘Dankzij de slager…’

KNS lanceert zomercampagne ‘Dankzij de slager…’

Veel slagers zagen het afgelopen jaar meer klanten in de winkel. KNS wil deze waardering voor de ambachtelijke slager behouden en lanceert daarom de online zomercampagne 'Dankzij de slager...'