Winkellandschap in 2020 anders

13 augustus 2012 Edwin Rensen

AMSTERDAM - De Kamers van Koophandel, CBW-MITEX, het HBD en Syntens slaan landelijk de handen ineen om de detailhandel bewust te maken van het feit dat het winkellandschap er in 2020 totaal anders uitziet dan nu.

AMSTERDAM - De Kamers van Koophandel, CBW-MITEX, het HBD en Syntens slaan landelijk de handen ineen om de detailhandel bewust te maken van het feit dat het winkellandschap er in 2020 totaal anders uitziet dan nu.

Door de komst van internet en de veranderende demografische samenstelling van Nederland verandert de klant, de manier van winkelen en wordt beleving steeds belangrijker.

Collega-ondernemers

In totaal vinden zo’n dertig bijeenkomsten plaats, verspreid door het hele land. Een overzicht van data en locaties is te vinden op www.kvk.nl/retailbijeenkomsten. Deelnemers aan de bijeenkomsten horen welke trends spelen, hoe de koopkracht- en klantenbinding zich ontwikkelt, waar kansen liggen, maar ook wat collega-ondernemers in de regio al hebben gedaan voor hun toekomst en welke regionale retailontwikkelingen gaande zijn, zoals bijvoorbeeld de plannen voor factory outlet centers.

Mkb-winkeliers

De bijeenkomsten zijn vooral bestemd voor mkb-winkeliers. Voor hen blijkt het in de praktijk vaak lastig om naast het runnen van een winkel, ook bezig te zijn met hun toekomststrategie. Ook winkeliersverenigingen worden uitgenodigd voor deze bijeenkomsten.

 

Altijd op de hoogte blijven?