Dag van de Slager bij vierhonderd slagers in heel Nederland

attachment-001_rb-image-1746727

Bijna vierhonderd slagers in heel Nederland nemen donderdag 16 april deel aan de Dag van de Slager 2015. Het thema van de dag, die voor de derde keer plaatsheeft, is 'Kunst van de Slager'. Het atelier van de deelnemers is geopend om jong en oud de kunst van de slager te laten zien, beleven en proeven.

De honderden slagers hebben voor de Dag van de Slager een eigen programma ontwikkeld. 'Denk hierbij aan een open huis om een kijkje achter de schermen te nemen, er worden diverse demonstraties gegeven zoals van het uitbenen van een half varken of runderstomp tot hoe maak je verse worst en vleeswaren, workshops en meer. Uiteraard kan er ook geproefd worden van de slagerslekkernijen', aldus de Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie (KNS). Op Dagvandeslager.nl/deelnemers zijn alle deelnemende slagers en hun programma te vinden.

Koffietijd

In de week naar de Dag van de Slager van 13 tot en met 17 april, wordt dagelijks aandacht besteed aan de slager en de Dag van de Slager in RTL4-programma Koffietijd. KNS: 'Op deze manier wordt de slager, en in het bijzonder de deelnemende slagers, in het zonnetje gezet en weet iedereen in Nederland dat hij of zij op 16 april en daarna naar de slager moet. De slager komt in beeld in zijn rol als ambachtsman en werkgever. Samen met chefkok Caspar Bürgi laat de slager de komende week de 'Kunst van de Slager' zien. Aan het programma wordt meegewerkt door Cees van den Berg van Vleeschhouwerij in Zetten (maandag), Henk Spijkerman jr van Keurslagerij Spijkerman in Akkrum (dinsdag), Nathan Burggraaf van Keurslagerij Burggraaf in Culemborg (woensdag), Erik Waagmeester van Slagerij De Wit in Amsterdam (donderdag) en Daan Ruijter van Uw Slager  Ruijter in Obdam (vrijdag). Om consumenten te attenderen op de week is er ook een radiocampagne ingezet.

Sovvb

De Dag van de Slager is een initiatief van Stichting Opleidingsfonds Slagersbedrijf (Sovvb). Naast het verstrekken van subsidies voor opleidingen en trainingen, spant de stichting zich ook in om (jonge) mensen te enthousiasmeren voor een carrière in het slagersvak. Dit gebeurt door diverse activiteiten zoals het ontwikkelen van educatief lesmateriaal, voorlichting geven, de Meat Your Future Karavaan, decanenmiddagen en nog veel meer. De KNS voert deze activiteiten uit in opdracht van het bestuur van Sovvb. Het bestuur wordt gevormd door vertegenwoordigers van CNV Vakmensen, FNV en de KNS.

Lees ook
KNS ontwikkelt nieuwe online imagocampagne slager

KNS ontwikkelt nieuwe online imagocampagne slager

Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) heeft voor haar leden een nieuwe campagne opgezet rondom de thema’s zomer, barbecue en samen eten. Het doel van de campagne is om “de slager en het ambacht positief in beeld te brengen.”

FNV wijst eindbod nieuwe cao vleesindustrie af

FNV wijst eindbod nieuwe cao vleesindustrie af

Meer dan 90 procent van de FNV-leden wijst het eindbod voor een nieuwe cao voor de vleesindustrie af en overweegt acties. Dat laat de vakbond weten in een persbericht. Eerder wees FNV ook al het eindbod voor een nieuwe cao voor het slagersbedrijf af.

‘Wacht niet tot je pensioenleeftijd met het regelen van bedrijfsopvolging'

‘Wacht niet tot je pensioenleeftijd met het regelen van bedrijfsopvolging'

Veel ondernemers denken (liever) niet na over wat er komt kijken bij stoppen met het bedrijf. Aan bedrijfsoverdracht zitten fiscale, juridische en vooral emotionele kanten. Het advies luidt: schakel deskundige hulp in en begin op tijd.