Wakker Dier signaleert veel vleesaanbiedingen bij supermarkt voor Pasen

Vlees supermarkt_pixabay

Foto: Karamo, Pixabay

Volgens Wakker Dier hadden supermarkten dit jaar met Pasen een recordaantal vleesaanbiedingen in de folder. Dit blijkt uit een monitor die de dierenwelzijnsorganisatie uitvoerde op de folders van de elf grootste supermarkten.

Sinds 2015 houdt Wakker Dier alle folderaanbiedingen bij van de elf grootste supermarkten. Om de trend rondom Pasen 2021 te achterhalen, keek de organisatie aanbiedingen in de week voor Pasen geteld. Wakker Dier signaleerde 7 procent meer aanbiedingen dan in 2019, het jaar waar tot nu toe de meeste vleesaanbiedingen waren geteld.  

Het merendeel van de paasaanbiedingen (60 procent) had volgens Wakker Dier geen dierenwelzijnskeurmerk. "Dat is een slechtere score dan in normale weken", aldus Wakker Dier. Ook waren er minder aanbiedingen van Vleesvervangers. 34 oricent minder dan in 2020.

 

Dossiers
Lees ook
Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Klimaatambassadeur Helga van Leur en Sjaak van der Tak, voorzitter LTO Nederland, openden maandag 14 september de eerste On the Way to PlanetProof week. Tot en met 19 september staan de producten met het keurmerk in de spotlights in supermarkten, televisiespots en social media.

Klimaatcampagne bevatte bewust geen advies over minder vlees eten

Klimaatcampagne bevatte bewust geen advies over minder vlees eten

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) besloot de oproep om minder vlees te eten te schrappen uit een campagne om burgers aan te zetten meer klimaatbewust te leven. Te ‘politiek gevoelig’, aldus het ministerie van EZK en van Landbouw Natuur en Voedselkwaliteit (LNV).

Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Het gehakt van Albert Heijn zit voortaan in een zakje in plaats van een bakje. Volgens de supermarkt scheelt dit meer dan 500.000 kilo plastic op jaarbasis, een besparing van 70 procent. Een voordeel voor klanten is dat de nieuwe verpakking minder ruimte inneemt in de plastic afvalbak.