Volkswagen verkoopt recordaantal van 7,18 miljoen Currywursten

20 januari 2015 Vleesmagazine Volkswagen geeft klanten die een nieuwe Volkswagen hebben aangeschaft, vaak een Currywurstpakket cadeau. Foto: Volkswagen

Volkswagen verkocht in 2014 niet alleen een recordaantal van 6,12 miljoen auto's, de Duitse autofabrikant bracht ook 7,8 miljoen eigen Currywursten aan de man. De verkoop van het vleesproduct groeide daarmee meer dan 10 procent ten opzichte van 2013. Dat meldt De Telegraaf Autovisie.

Volkswagen produceert al meer dan vier decennia meerdere worsten. Van die vleesproducten is de Currywurst verreweg het meest geliefd. De Volkswagen-Currywurst is er in twee varianten: één met een lengte van 12,5 centimeter en één met een lengte van 25 centimeter. De autofabrikant is ook verantwoordelijk voor de sauzen. Van bijvoorbeeld de Volkswagen Ketchup werd in 2014 bijna 537.000 kilo bereid.

Gretig aftrek

Hoewel veel worsten door Volkswagen-werknemers worden genuttigd tijdens hun lunch, vinden de Currywursten van de Duitse autofabrikant ook buiten het bedrijfsrestaurant van Volkswagen gretig aftrek. Bovendien geeft het bedrijf klanten die een nieuwe Volkswagen hebben aangeschaft, vaak een Currywurstpakket cadeau.

Met nevelen omhuld

Volkswagen omhult de productie van worsten meer met nevelen dan de fabricage van auto's. Reden daarvoor is dat de vleesproducten een geheim recept hebben. Het enige wat bekend is, is dat de Currywursten worden gemaakt van vlees uit de regio Wolfsburg. Verder bevatten de worsten 20 procent vet; dat is 40 tot 45 procent minder dan bij andere Currywursten. En sinds 2010 is er ook een vegetarische variant.

Altijd op de hoogte blijven?