Vleesliefhebber herontdekt Keurslager

13 augustus 2012 Caroline van der Plas

DOETINCHEM - Vleesliefhebbende consumenten kopen hun vlees steeds vaker bij de Keurslager. De Keurslagers zagen hun omzet met zes procent stijgen.

DOETINCHEM - Vleesliefhebbende consumenten kopen hun vlees steeds vaker bij de Keurslager. De Keurslagers zagen hun omzet met zes procent stijgen.

Jaren achter elkaar bleef het aantal klanten dat de Keurslager bezocht dalen. Dat tij lijkt te keren.

'Consumenten gaan niet meer voor de boodschappen met de laagste prijs. Consumenten gaan voor een goed stuk vlees van hoge kwaliteit. De versheid van de producten speelt hierbij een belangrijke rol, en daarvoor kun je nu eenmaal niet in de supermarkt terecht', aldus Ruud Bakker, directeur Vereniging van Keurslagers


Zes procent 

Een omzetstijging van 6 procent is de grootste stijging sinds jaren. Vooral in de periodes voorafgaand aan de feestdagen wordt er goed gescoord. Maar ook op een gewone doordeweekse dag weet de consument de weg naar de Keurslager te vinden.

Lees ook:

Keurslagers weten weinig van blank kalfsvlees (8 december 2008)

Caroline's dieet: Watergehakt van AH-2 (+ foto's) (1 december 2008)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over Keurslagers

Altijd op de hoogte blijven?