Verbufa helpt influencer Eke Bosman bij ontwikkeling van eigen snack

Verbufa-1

Influencer Eke Bosman duikt in een nieuw culinair avontuur. De populaire Instagrammer heeft een eigen snack bedacht, maar de ontwikkeling daarvan blijkt lastiger te zijn dan hij van te voren had gedacht. Gelukkig krijgt hij goede hulp van Verbufa.

Als ‘Snackspert’ proeft en recenseert Bosman al jaren de meest uiteenlopende snacks uit binnen- en buitenland. Hij deelt zijn bevindingen met zijn 21,5 duizendvolgers op Instagram. Bosman: ‘Tijdens al dat snacken kwam steeds vaker de vraag in mij naar boven: waarom ga ik zelf niet mijn eigen snack ontwikkelen?’

Verbufa-2-300x169 Eke bedacht een lekkernij op basis van kippenvlees met komijn, gevuld met een barbecuesaus en een paneerlaag. Ook had hij ideeën over de smaak en vorm van de snack. Maar na meerdere mislukte pogingen in zijn eigen keuken, klopt Bosman uiteindelijk aan bij Verbufa. Dit Amersfoortse bedrijf levert machines en installaties voor de voedingsmiddelindustrie en begeleidt de klant tijdens het gehele traject van grondstof tot verpakking.

Bijzondere samenwerking

Verbufa gaat de uitdaging graag aan om de zelfbedachte snack te ontwikkelen. Ron van den Breemer, technisch specialist van Verbufa, en Bosman kijken terug op een bijzondere samenwerking. ‘Met een team van vakspecialisten en voedingstechnologen hebben wij onze expertise en productkennis ingezet om Eke te helpen’, aldus Van den Breemer. Bosman vult enthousiast aan: ‘Ongelofelijk om te zien hoe Verbufa mijn idee zo gemakkelijk van de tekentafel naar het eindproduct heeft gebracht. Het was echt heel cool om met deze specialisten samen te werken!’

Een droom die uitkomt

Verbufa-3-300x169 Het maken van zijn eigen snack is voor Bosman een droom die uitkomt: ‘Wat begon als een grap is werkelijkheid: een krokante snack met saus vanbinnen, precies zoals ik hem lekker vind.’ Mocht Bosman echt tot productie over willen gaan, dan beschikt Verbufa over de meest geavanceerde apparatuur. ‘Onze machines zijn voorzien van de allernieuwste technieken, en halen zeer hoge productieaantallen, tot wel 1000 gevulde snacks per minuut!’, aldus Van den Breemer. Bosman lacht en besluit met een knipoog: ‘Ik ben nog op zoek naar een producent om het op de markt te brengen. Wie interesse heeft, mag me altijd bellen!’

De video’s van het ontwikkelen van ‘de Sneke van Eke’ zijn vanaf 9 mei vier weken lang elke zaterdag online te zien op het Instagram account van @snackspert en op de website, YouTube-, Vimeo- en Instagramaccount van Verbufa.

 

 
Lees ook
NEPLUVI kijkt tevreden terug op events in kader van campagne ‘Kip uit Europa’

NEPLUVI kijkt tevreden terug op events in kader van campagne ‘Kip uit Europa’

De Vereniging voor de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie (NEPLUVI) promootte de afgelopen weken de pluimveesector door middel van informatieve evenementen. Dit was onderdeel van de ‘Kip uit Europa’-campagne. Deelnemers maakten nader kennis met de sector en konden de Europese kip proeven.

Belastingdienst heeft drie tips voor startende ondernemers

Belastingdienst heeft drie tips voor startende ondernemers

Bijna een kwart van de startende ondernemers houdt de opstartkosten van hun bedrijf niet goed bij. Dat blijkt uit een peiling van de Belastingdienst. Zonde, want starters kunnen ook btw terugvragen over de zakelijke kosten gemaakt voor de inschrijving bij de Kamer van Koophandel (KVK). Daarom heeft de Belastingdienst drie tips voor startende ondernemers.

De belangstelling voor kwaliteitskip groeit

De belangstelling voor kwaliteitskip groeit

Steeds meer consumenten kiezen voor kwaliteitskip. De slager kan hier als ambachtelijk specialist z’n meest veelzijdige voordeel mee doen. Hij kan inspireren, vertellen over de herkomst en niet alleen de beste kip, maar ook ongelofelijk veel lekkere gerechten en maaltijden neerzetten. Voor extra inspiratie delen vier leveranciers van smaakmakers hun...