Voor het twaalfde jaar op rij presenteert de VanDrie Group de resultaten op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). In een online gepubliceerd verslag beschrijft de ketenproducent van kalfsvlees, (kalver)voeders en kalfsvellen de resultaten van 2018 en de uitdagingen voor de komende jaren.
De VanDrie Group vindt het belangrijk om informatie te delen over haar keten. Marijke Everts (Director Corporate Affairs): “In de samenleving, media en politiek is er een voortdurend debat over het houden van dieren, welzijn en duurzaamheid. Wij zien onze positie als marktleider niet als vanzelfsprekend. We moeten blijven ontwikkelen en luisteren naar maatschappelijke vragen om een duurzame toekomst voor onze keten te garanderen.”
Het MVO-verslag is een instrument om de inspanningen die VanDrie Group levert inzichtelijk te maken. Everts: “Ons MVO-verslag is meer dan enkel een rapportage van onze resultaten en successen. We beschrijven ook onze dilemma’s en zaken die niet goed zijn gegaan. Door onze samenwerkingspartners op transparante wijze te vertellen waar wij mee bezig zijn, creëren we draagvlak. Ons MVO-beleid is er op gericht om de verantwoordelijkheid te nemen voor onze impact op mens, dier en klimaat.”
Evenals voorgaande jaren wordt het verslag meegenomen in de ranking van de Transparantiebenchmark van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Deze benchmark is een jaarlijks terugkerend onderzoek naar de inhoud en kwaliteit van maatschappelijke verslaggeving bij Nederlandse ondernemingen. Vorig jaar eindigde de VanDrie Group op plaats 58 in de benchmark. Daarmee was de VanDrie Group zowel het
hoogst genoteerde familie- als agrarisch bedrijf in de benchmark.