Vitelco lanceert nieuwe convenience-lijn voor de horeca

Dukes Cuisine

Vitelco brengt onder de naam Duke's Cuisine een nieuwe conveniencelijn voor de horeca op de markt. Het assortiment bestaat uit gegaarde, verse en bevroren kalfs-, rund- & varkensvleesproducten.

Duke’s Cuisine biedt de horeca voorgesneden en voorgegaarde porties kwaliteitsvlees. “Dat maakt het werken in de keuken in tijden van personeelsschaarste efficiënt en flexibel. Bovendien voorkom je verspilling doordat het vlees geportioneerd en courant gesneden is.” De naam Duke's Cuisine refereert aan 's-Hertogenbosch, de geboorteplaats van dit nieuwe merk, en aan de kwaliteit van het vlees.

Duke’s Cuisine

Het assortiment van Duke’s Cuisine bestaat voornamelijk uit kalfs- en varkensvlees, aangevuld met een aantal rundvleesproducten. Van kalfslende, ribeye, ossobucco, tot french rack, kalfshaas hamburgers, zwezerik en entrecotes.

Het paradepaardje is volgens het merk het assortiment gegaard vlees. Mals, langzaam gegaard vlees is populair op een menukaart. Maar deze bereidingswijze kost veel tijd en is daarom een grote uitdaging voor een restaurantkeuken. Duke’s Cuisine wil hiervoor een oplossing bieden.

Vitelco

Vitelco is een van de grootste kalverslachterijen en productiebedrijven van Europa. Het bedrijf produceert en levert kalfsvlees in alle mogelijke snitten, portioneringen en aantallen. Met Duke’s Cuisine bedient Vitelco de horeca rechtstreeks met hun vlees. De herkomst van het vlees is duidelijk, want het bedrijf is betrokken bij de hele keten.

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
Vlees in de media - week 31

Vlees in de media - week 31

De populariteit van de barbecue, verschillende slagers besluiten te stoppen en slager Theo Beerens vertelt over zijn vak. Wat lazen we de afgelopen week over de vleesbranche? Een greep uit de media.

‘Bij onze slagerij doen we alles zelf’

‘Bij onze slagerij doen we alles zelf’

Nina Markus (22) had net een baan in een hotel, toen corona toesloeg. Ze wilde niet thuiszitten en ging aan de slag bij het familiebedrijf, Slagerij van Meurs in Reeuwijk. Dat beviel zo goed, dat ze is gebleven. Ze is nu bezig met de opleiding Slager van SVO vakopleiding food.

Vlees in de media - week 29

Vlees in de media - week 29

BBB-kamerlid Caroline van der Plas bezoekt zelfslachtende slager, tropische temperaturen en de kleinste slagerij van het Westland. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.