Tavola: nieuwe hamlijn Jos Slippens (foto's)

attachment-001_food-image-VLS4756I01

KORTRIJK – Jos Slippens Vleeswaren uit Opmeer heeft op de Belgische delicatessenbeurs Tavola een nieuwe hamlijn gepresenteerd. Onder het merk 'Westfries' brengt Jos Slippens een reeks hamproducten op de markt.

KORTRIJK – Jos Slippens Vleeswaren uit Opmeer heeft op de Belgische delicatessenbeurs Tavola een nieuwe hamlijn gepresenteerd. Onder het merk ‘Westfries’ brengt Jos Slippens een reeks hamproducten op de markt.


‘Nee, het vlees is niet van West-Friese varkens’, erkent Henk Hoogeweg van Jos Slippens. ‘Maar omdat ons bedrijf in West-Friesland zit, hebben wij het zo genoemd.'


Slippens speelt met de producten in op de toenemende vraag naar ambachtelijke producten, liefst met een streekstempel.

Ambachtelijk

‘Natuurlijk zijn wij een vleeswarenfabriek, maar dat wil niet zeggen dat onze producten niet ambachtelijk worden gemaakt’, zegt Hoogeweg. ‘Wij hebben bijvoorbeeld twintig slagers in dienst die onze hammen elke dag met de hand ‘touwen’. Daar komt geen machine aan te pas.’


Nieuwe hamlijn van Jos Slippens straalt ambacht uit


Voor de export is er nog een echte West-Friese molen aan toegevoegd

Lees ook:

Veel leuk vlees op Tavola (fotoreportage) (10 maart 2008)

Tavola: Plopburgers en Bumbaschijven (11 maart 2008)

'Tavola belangrijker dan Foodweek' (11 maart 2008)

Tavola: Slicer begeeft zich op vega-markt (11 maart 2008)

Tavola: filet in tonijnsaus nieuw van Ladessa (11 maart 2008)

Foto-impressie van Anuga (15 oktober 2007) 

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over Tavola

Alle berichten over Anuga

Alle berichten over Sial

Meer over
Lees ook
Jos Goebbels: ‘Met herstel economie gaat vleesverkoop weer stijgen’

Jos Goebbels: ‘Met herstel economie gaat vleesverkoop weer stijgen’

De Nederlandse vleessector verwacht dat de verkopen van vlees de komende jaren weer gaat stijgen. Volgens voorzitter Jos Goebbels van de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) heeft de daling van de vleesverkoop laatste jaren vooral een economische oorzaak.‘Vanaf 2008 zie je een lichte daling, met name aan de onderkant van de markt. We verwacht...

Vleesverkoop getroffen door verdwijnen van C1000-supermarkten

Vleesverkoop getroffen door verdwijnen van C1000-supermarkten

Het verdwijnen van C1000, met zijn scherpe aanbiedingen, is één van de oorzaken van de dalende consumptie van vlees in Nederland. Dat blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau GfK in opdracht van de Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie over vleesverkopen in 2014.Het volume verkocht vers vlees kelderde in vergelijking met 2011 met 9,7 procent....

Slagersmonitor 2014: marktaandeel slagers licht gestegen

Slagersmonitor 2014: marktaandeel slagers licht gestegen

Ondanks een afname van het aantal ambachtelijke slagerijen met 6 procent en een krimpende markt, is het marktaandeel van slagers in 2014 ten opzichte van 2011 met een index van 101 licht gestegen. Dat blijkt uit het landelijke onderzoek Slagersmonitor 2014 dat onafhankelijk onderzoeksbureau GfK heeft gepresenteerd aan zijn opdrachtgever, de Koninklijke...