Nu ook voedingswaarde thuis te bereiden producten

Met de invoering van de Unilever U is het bedrijf ook gestart met de nieuwe voedingswaarde-declaratieDOETINCHEM – Unilever meldt op steeds meer verpakkingen de voedingswaarde per portie na bereiding. Deze declaratie komt dan overeen met het product als de consument het recept ook echt letterlijk volgt.


Andere fabrikanten declareren ook al de voedingswaarde per portie. Nieuw is dat Unilever dit nu ook doet per thuisbereid product. 'Warenwettelijk is de voedingswaardedeclaratie leuk, maar de consument kan er helemaal niets mee. Het gaat om het product dat je eet en dus ook dat je thuis maakt', zegt voedingsdeskundige Anke Schlatmann van Unilever.

De nieuwe informatie staat in een tabel onder de voedingswaardetabel (onbereid) product per 100 gram. Het bedrijf heeft het lijstje voedingswaardecriteria van het Voedingscentrum overgenomen en aangevuld. Volgens Schlatmann komt deze nieuwe tabel op alle Unilever-producten te staan, al staat het al op veel producten.

Lees ook
Decemberaanbod gebruikte MULTIVAC-machines

Decemberaanbod gebruikte MULTIVAC-machines

Heeft u op zeer korte termijn een traysealer, dieptrekker of portioneermachine nodig? Geen tijd om maanden te wachten op levering? MULTIVAC kan snel schakelen en biedt naast splinternieuwe verpakkings- en verwerkingsmachines ook gebruikte machines uit voorraad te koop en te huur aan.

Packaging Innovations ‘pakt door’ richting de toekomst

Packaging Innovations ‘pakt door’ richting de toekomst

Packaging Innovations is terug: 17 en 18 november 2021 stond Taets in Zaandam in het teken van (consumenten)verpakkingen. Rowdy van den Nieuwenhuizen, Head of Marcom en Content bij Easyfairs: “We hebben als organisatie echt enorm genoten bij het zien van de gesprekken die onze exposanten, partners en bezoekers met elkaar hadden. Daarnaast waren wij...

‘Lekker gewerkt, Campina’ | Duurzaam lijken, zodat je niet duurzaam hoeft te doen

‘Lekker gewerkt, Campina’ | Duurzaam lijken, zodat je niet duurzaam hoeft te doen

Verpakkingen verduurzamen in rap tempo. Als je niet verduurzaamt, verlies je het van de “groene” verpakking van de concurrent in het schap. Maar écht verduurzamen is vaak lastig en nog vaker duur. Dus dan doen we toch gewoon alsof?