Nieuw bestelplatform Nextdeli binnenkort van start

Illustratie-Nextdeli-1-een-wereld-aan-vers

Ondernemer en slagerszoon Ben Hansen start binnenkort met het nieuwe bestelplatform Nextdeli. In eerste instantie is het online platform bestemd voor slagers, poeliers en delicatessewinkels. Daarna wordt het verder snel uitgebreid richting kaas, brood, banket, vis en agf.

Beeld-Ben-Hansen-233x300 Ben Hansen, initiatiefnemer van Nextdeli.

Ben Hansen, eigenaar van myBusinessBoost en bestuurslid van het Expertisecentrum voor het Slagersambacht, wil leveranciers én versondernemers online met elkaar in contact brengen. Dat zorgt voor een kwaliteitsimpuls in het assortiment van de versspecialist en biedt leveranciers de mogelijkheid om hun bijzondere en kwalitatieve producten landelijk af te zetten.

‘Er zijn duizenden producten op de markt beschikbaar en de reguliere groothandels hebben in hun distributiecentra maar een beperkte capaciteit. Ze kunnen bijvoorbeeld 1.000 verschillende producten aanbieden, terwijl slagers daar in deze tijd misschien wel behoefte hebben aan 10.000 verschillende producten. Doordoor is niet alleen de keuze uit producten, maar ook uit leveranciers beperkt. Er zijn veel mooie, lokale leveranciers, die bijzondere en kwalitatief uitstekende producten leveren. Voor hen is het bijvoorbeeld heel lastig om deze producten landelijk te leveren.’

Online platform

Zo ontstond het idee om een online platform op te richten. ‘Je kunt Nextdeli vergelijken met Bol.com, maar dan exclusief voor de foodspeciaalzaken. Zij Illustratie-Nextdeli-2-Alles-voor-in-je-toonbank-en-erachter-300x169 kunnen na het aanmaken van een gebruikersnaam en wachtwoord kosteloos gebruik van het platform maken en producten bestellen. Aan leveranciers bieden we de mogelijkheid om een eigen webshop te vullen. Daarbij kunnen ze ook aanvullende informatie geven over het bedrijf en de producten.’

Nextdeli heeft een landelijk distributiecentrum in Zoetermeer. ‘Versspeciaalzaken kunnen iedere werkdag hun bestelling doorgeven. Als ze dat voor 12 uur ’s morgens doen, dan worden de producten vanaf de volgende dag geleverd. Alle bestellingen worden één-op-één doorgezet naar de leveranciers, die aan het eind van de dag hun producten zonder extra leveringskosten aan het centrale distributiecentrum leveren. Vervolgens worden in de loop van de avond alle deelbestellingen samengebracht en vanaf de volgende dag worden de producten bij de klanten bezorgd.’

Voordelen

Illustratie-Nextdeli-3-Dichter-bij-je-favoriete-leveranciers-300x176 Het mes snijdt dus aan twee kanten. Versondernemers kunnen uit veel meer verschillende producten kiezen en ook kleine leveranciers kunnen hun assortiment nu landelijk aanbieden. Ook voor grotere leveranciers is het platform aantrekkelijk, benadrukt Hansen. ‘Zij willen hun productinnovaties het liefst van de daken schreeuwen. De reguliere groothandel richt zich vooral op het leveren van de producten en minder op de communicatie, terwijl leveranciers via ons platform hun nieuwe product wel uitgebreid onder de aandacht kunnen brengen en gemakkelijk een bepaalde actie kunnen starten.’

 
Dossiers
Lees ook
QSTA: platform voor versproducten

QSTA: platform voor versproducten

De bol.com worden van de foodbranche, dat heeft QSTA voor ogen. Met een fijnmazig distributiekanaal voor zowel producenten als afnemers, springt het bedrijf in een gat in de markt. QSTA is een platform voor zowel makers als afnemers van onderscheidende voedselproducten. Het bedrijf richt zich op retailers, versspecialisten en horeca.

Van de Ven vers, vlees en waren neemt Jo Mertens B.V. over

Van de Ven vers, vlees en waren neemt Jo Mertens B.V. over

Van de Ven vers, vlees en waren neemt alle activiteiten van Jo Mertens B.V., een groothandel in Roermond voor vlees en vleeswaren, wild en gevogelte, over. Van de Ven verzorgt met ingang van 2 mei 2022 de leveringen aan de klanten van Jo Mertens. Dat laat het bedrijf weten met een persbericht.

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Het afgelopen jaar is het aantal winkels voor het eerst sinds 2010 toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Er zijn vooral winkels die voedingsmiddelen verkopen bijgekomen, zoals supermarkten, (banket)bakers, slijterijen en viswinkels.