Nederlandse primeur: visspecialist met Fish Pick-up

Viswinkel Ru-vis in Leusden heeft als eerste versspecialist in Nederland een gekoelde Pick-up geopend, waar klanten 24/7 hun webshopbestellingen kunnen afhalen. Het concept is bedacht door een Belgische slager en wellicht ook een mooi concept voor Nederlandse slagerijen.

Ruud van Diermen is samen met Henrik Pieter de Graaf eigenaar van Ru-vis. Zij werden door Karel van den Heuvel, commercieel directeur van webshopbouwer Graaggedaan.nl, getipt over het initiatief van de Belgische slager. ‘Karel weet dat wij continu op zoek zijn naar nieuwe kansen in ons bedrijf’, legt Van Diermen uit. ‘Hij adviseerde om een keer in België te gaan kijken bij de bedenker van het concept dat in Vlaanderen opereert onder de naam Versbox. Dat hebben we gedaan en we waren direct laaiend enthousiast. Dit is waar de Nederlandse consument ook behoefte aan heeft.’

Werking

De Fish Pick-up werkt als volgt: Een consument plaatst een order in de nieuwe webshop, betaalt en geeft aan hoe laat hij zijn bestelling wil ophalen in de Fish Pick-up. Zodra de bestelling gereed is, wordt deze in één van de 22 gekoelde vakken geplaatst. Daarna wordt een unieke code naar de klant verstuurd. Als deze wordt ingetoetst bij de Fish Pick-up dan gaat het betreffende vak open en kan de bestelling worden meegenomen. ‘Heel eenvoudig!’, lacht Van Diermen.

Voordelen

De Fish Pick-up biedt een groot aantal voordelen. ‘We zijn nu 24/7 geopend. Ook buiten de openingstijden van de winkel kunnen we klanten bedienen. Daarnaast is er een groeiende groep consumenten die liever niet in de rij bij de winkel gaat staan. Je spreidt hiermee de bezoekersdruk over de winkel en de Fish Pick-up. Dat is zeker ook in deze coronatijd een relevant voordeel.’

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
‘Ook slagers kunnen influencers zijn’

‘Ook slagers kunnen influencers zijn’

The Butchery is een online slager, gespecialiseerd in kwalitatieve vleesrassen. De shop is ontstaan vanuit de fysieke slagerij Lantinga en het ambacht uit de winkels wordt ook online doorgevoerd.

‘Marktaandeel online boodschappen blijft groeien’

‘Marktaandeel online boodschappen blijft groeien’

Graaggedaan is ruim tien jaar actief in Nederland als specialist op het gebied van gepersonaliseerde webshops voor ambachtelijke verswinkels. Sinds 2018 is het bedrijf onderdeel van een Belgisch bedrijf dat wereldwijd duizenden slagers, bakkers en visspecialisten helpt met digitaliseren.

Digitaliseren is minder ingewikkeld dan het lijkt en biedt veel kansen

Digitaliseren is minder ingewikkeld dan het lijkt en biedt veel kansen

Ondernemen op onderbuikgevoel en kennis van de markt heeft generaties versspecialisten ver gebracht. Maar anno 2023 is dat niet langer voldoende. Door middel van digitalisering en sturen op data worden consumenten beter bediend, processen efficiënter ingericht en omzetten vergroot.