Nederlandse primeur: visspecialist met Fish Pick-up

Fish Pick-up Ru-vis

Viswinkel Ru-vis in Leusden heeft als eerste versspecialist in Nederland een gekoelde Pick-up geopend, waar klanten 24/7 hun webshopbestellingen kunnen afhalen. Het concept is bedacht door een Belgische slager en wellicht ook een mooi concept voor Nederlandse slagerijen.

Ruud van Diermen is samen met Henrik Pieter de Graaf eigenaar van Ru-vis. Zij werden door Karel van den Heuvel, commercieel directeur van webshopbouwer Graaggedaan.nl, getipt over het initiatief van de Belgische slager. ‘Karel weet dat wij continu op zoek zijn naar nieuwe kansen in ons bedrijf’, legt Van Diermen uit. ‘Hij adviseerde om een keer in België te gaan kijken bij de bedenker van het concept dat in Vlaanderen opereert onder de naam Versbox. Dat hebben we gedaan en we waren direct laaiend enthousiast. Dit is waar de Nederlandse consument ook behoefte aan heeft.’

Werking

De Fish Pick-up werkt als volgt: Een consument plaatst een order in de nieuwe webshop, betaalt en geeft aan hoe laat hij zijn bestelling wil ophalen in de Fish Pick-up. Zodra de bestelling gereed is, wordt deze in één van de 22 gekoelde vakken geplaatst. Daarna wordt een unieke code naar de klant verstuurd. Als deze wordt ingetoetst bij de Fish Pick-up dan gaat het betreffende vak open en kan de bestelling worden meegenomen. ‘Heel eenvoudig!’, lacht Van Diermen.

Voordelen

De Fish Pick-up biedt een groot aantal voordelen. ‘We zijn nu 24/7 geopend. Ook buiten de openingstijden van de winkel kunnen we klanten bedienen. Daarnaast is er een groeiende groep consumenten die liever niet in de rij bij de winkel gaat staan. Je spreidt hiermee de bezoekersdruk over de winkel en de Fish Pick-up. Dat is zeker ook in deze coronatijd een relevant voordeel.’

 
Lees ook
Trunkrs Client Awards voor online vleesverkopers

Trunkrs Client Awards voor online vleesverkopers

Bezorgservice Trunkrs reikte 29 juni de Trunkrs Client Awards uit. Onder andere BBQ Thuisbezorgd, Nice to Meat, Diviande en The Butchery vielen in de prijzen.

Meer contact

Meer contact

Persoonlijk contact, het lijkt soms een toverwoord als het gaat om marketing en zaken doen, maar ik denk dat we in deze tijd na corona allemaal merken hoe bijzonder het eigenlijk is.

Webshop verplicht

Webshop verplicht

Wat zegt ze nu? ‘Webshop verplicht’? Wie denkt ze wel dat ze is, ik heb het al druk genoeg, hoor ik je denken. Toch ben ik van mening dat in de tijd waarin we ons bevinden, je als ondernemer serieus na moet denken over een webshop naast je winkel. Een webshop gaat verder dan online vindbaarheid.