Van winkel naar webshop
PREMIUM
Ondernemer Joep de Bruijn ziet weinig toekomst in de traditionele versspecialist die zes dagen per week van 7 tot 18 de deuren opent.
Van een fysieke slagerij naar (deels) online verkoop is geen sinecure, weet ondernemer Joep de Bruijn. Maar het digitale verkoopkanaal is cruciaal voor een toekomstbestendige zaak, is zijn overtuiging. Met zijn webshop deslagerthuis.nl bedient hij de nieuwe generatie én bestaande klanten.
De huidige generatie wil het liefst om 17.50 uur boodschappen doen en om 18.10 uur aan tafel zitten. Want daarna moeten de kinderen naar training, hoppen we even langs bij oma en dikke kans dat er nog werk wacht. Er is geen tijd voor een rondje langs de groenteboer, bakker en slager, dus rennen we snel de supermarkt in of hebben een maaltijdbox besteld. Kortom: druk, druk, druk.” Joep de Bruijn (43) ziet weinig toekomst in de traditionele versspecialist die zes dagen per week van 7 tot 18 de deuren opent. “Wij zien al jaren dat het leeuwendeel van onze omzet op dagen richting het weekend binnenkomt. Tegelijkertijd besteedt de consument anno nu heel veel tijd online, onder andere op social media en webshops. Vanwege die twee ontwikkelingen hebben we besloten deslagerthuis.nl te starten. Want we willen geen dinosaurussen worden.”