Miljoenen voor kipcampagne

13 augustus 2012 Caroline Plas van der

ZOETERMEER – De kippenspotjes keren terug op televisie. Een miljoenen kostende nieuwe campagne moet mensen – en vooral jongeren – weer massaal aan het kippenvlees te krijgen. De EU betaalt de helft van de campagne.

ZOETERMEER – De kippenspotjes keren terug op televisie. Een miljoenen kostende nieuwe campagne moet mensen – en vooral jongeren – weer massaal aan het kippenvlees te krijgen. De EU betaalt de helft van de campagne.


De grote promotiecampagne, die in totaal 5,8 miljoen euro gaat kosten en wordt geïnitieerd door de Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PVE), zal zich naast televisiereclames, richten op radio, internet en tijdschriften. De EU betaalt 2,9 miljoen euro mee.

Motto

De kipcampagne start eind dit jaar en loopt twee jaar. Het motto van de promotie wordt: ‘Elke dag wat anders: elke dag kip!, afgesloten met het overbekende deuntje: ‘Kip het meest veelzijdige stukje vlees’.


Televisie

Vorig jaar en in 2005 werd er elk jaar 1,5 miljoen euro besteed aan campagnes om mensen warm te maken voor kip. Dit bedrag werd betaald door de pluimveeslachterijen.

Toen werd -uit kostenoogpunt - besloten voorlopig niet meer op televisie te adverteren. Nu de EU heeft besloten in de buidel te tasten, kan tv ook weer worden ingezet.

Kijk hier voor een parodie op de bekende kipreclame (You Tube)

Kijk voor meer filmpjes in onze filmlinks

Lees ook:

Kipconsumptie zit in de lift (6 december 2006)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over kip en consumptie

Alle berichten over de PVE

Alle berichten over reclame



Altijd op de hoogte blijven?