Meeste bezoekers markthallen kijken alleen rond

29 november 2016

Nederlanders zijn positief over de komst van markt- en foodhallen. De meeste bezoekers zijn echter vooral nieuwsgierig en kijken alleen maar rond.

Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau Multiscope onder bijna zevenduizend respondenten. De Markthal in Rotterdam is het populairst. Inmiddels heeft 23 procent van de Nederlanders al een keer een bezoek gebracht aan deze hal. Bezoekers zijn over het algemeen positief over hun bezoek. Bijna de helft (45%) ziet redenen om nog een keer terug te komen. Slechts 15 procent ziet geen reden om terug te komen, de rest denkt misschien nog een keer op bezoek te komen.

Jongeren eten het vaakst bij markt- en foodhallen

Veel van de bezoekers komen echter niet in markt- en foodhallen om te kopen en consumeren, zo blijkt uit het onderzoek van Multiscope. In de leeftijdsgroep 18 tot 49-jarigen ligt dit percentage op 45 procent, terwijl dit bij vijftigplussers zelfs 56 procent niet tot aankopen overgaat. ‘Markt- en foodhallen worden positief ontvangen in Nederland. Toch zijn de meeste bezoekers vooral nieuwsgierig en kijken ze alleen rond’, zo concludeert Multiscope op basis van het eigen onderzoek.

Altijd op de hoogte blijven?