Makkelijke ­feestdagen

26 november 2020

De consument gaat de komende feestdagen voor gemak en kwaliteit. Dat voorspelt versgroothandel Foodimpuls. Het bedrijf speelt in op deze trend met meerdere maaltijdconcepten voor de slager. “Mensen willen thuis uit eten, zonder uren in de keuken te staan. Voor dat gemak willen ze best wat meer uitgeven.”

Foodimpuls is het samenwerkingsverband tussen versgroothandels Booijman Food­impuls uit Zaltbommel en Haarsma Food­impuls uit Heerenveen. De diensten van Foodimpuls gaan verder dan het bevoorraden van slagerijen en andere verswinkels. “We proberen food-ondernemers zoveel mogelijk te ondersteunen,” zegt directeur Wim Haarsma. “Daarbij stellen we de vraag van de consument centraal.”

“Als je kijkt naar de huidige marktsituatie zie je duidelijk dat de consument behoefte heeft aan gemak, in combinatie met vers en kwaliteit,” vult marketingmanager Marissa van Berkel aan. “Mensen willen weten waar hun eten vandaan komt. Met de komst van het coronavirus is die behoefte nog verder versterkt. De consument is meer dan ooit bezig met zijn gezondheid, maar wil tegelijkertijd ook genieten.”

Meer weten? Lees dan het complete artikel online of in Vlees+ 7-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vlees+ en betaal het eerste jaar slechts € 49,99 excl btw.

Altijd op de hoogte blijven?