KNS lanceert nieuwe kerstcampagne

Kerstcampagne kns 2021

Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) lanceert de nieuwe kerstcampagne. Deze bestaat uit tips voor de slager om de kerstdrukte in goede banen te leiden en communicatiemiddelen om te gebruiken naar de klant.

Vanwege de aanhoudende coronapandemie is het ook dit jaar belangrijk om de drukte te spreiden, zodat iedereen veilig zijn of haar boodschappen kan doen. KNS geeft verschillende tips hoe slagers de drukte kunnen spreiden. Denk bijvoorbeeld aan het ophalen van bestellingen in bloktijden, een pickup point buiten de deur of ruimere openingstijden.

Ook de communicatie naar de klant is belangrijk. Informeer je klanten tijdig over het reilen en zeilen in de winkel tijdens de kerst. Bijvoorbeeld door een kerstfolder en/of bestellijst. Communiceer hierover in de winkel en online. En vermeld in de bestelbevestiging nog een keer de regels die je hanteert (wanneer ophalen, welke tijd, betaling, kom alleen etc).

Naast tips heeft KNS ook materiaal beschikbaar, zoals posters en beeld voor social media voor de communicatie naar de klant. 

Ga voor meer tips en het communicatiemateriaal naar de website van KNS.

Dossiers
Lees ook
Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Hoe ziet de klant van morgen eruit? In Vleesmagazine 8 van 2021 signaleerde Susanne Danes van FoodBase drie belangrijke ontwikkelingen binnen de versbranche. In deel 2 vertelt haar collega Linda van Zonsbeek over claims en hoe je hiermee inspeelt op gezondheidsmotieven van klanten.

Produceren volgens de nieuwe hygiënecode

Produceren volgens de nieuwe hygiënecode

Het maken van veilige maaltijden en salades begint bij hygiënisch werken. Andere gevaren en eisen volgens de nieuwe hygiënecode betreffen onder meer kruisbesmetting door allergenen en houdbaarheid. Waar moet je op letten?

QSTA: platform voor versproducten

QSTA: platform voor versproducten

De bol.com worden van de foodbranche, dat heeft QSTA voor ogen. Met een fijnmazig distributiekanaal voor zowel producenten als afnemers, springt het bedrijf in een gat in de markt. QSTA is een platform voor zowel makers als afnemers van onderscheidende voedselproducten. Het bedrijf richt zich op retailers, versspecialisten en horeca.