De uitrol van Foodmarkt-elementen in gewone Jumbo-supermarkten begint vorm te krijgen.
Bij verschillende winkels worden elementen getest of is Jumbo van plan elementen te testen. De afgelopen week geopende Jumbo in de wijk Vathorst in Amersfoort heeft, net als de Foodmarkt in Breda, schepvis, zoals inktvisringen, in het assortiment. Daarnaast doet de winkel in Amersfoort aan cross selling (wijn op de visafdeling, schilmesjes bij de aardappelen). Ook staan in de Jumbo de 'shopstyle'-schappen waarin in Breda het kw is ondergebracht.
'Het zijn magazijnstellingen, schappen waarin de staanders aan de voorzijde na elke meter weer terugkomen, waar normaal het schap doorloopt. Het mooie daarvan, vinden wij, is dat je heel fraai bloksgewijs kunt presenteren', zegt Rob Beijer van de Jumbo in Amersfoort. Jumbo bevestigt bij navraag dat er momenteel verschillende elementen in diverse Jumbo-winkels worden geïntroduceerd. 'Het gaat om diepvries schepvis, cross selling en invulling van de kopstellingen', zegt Jumbo-woordvoerder Laura Valks.
Jumbo zegt daarnaast dat de formule diverse onderdelen uit de Foodmarkt zal blijven testen in normale Jumbo-winkels. Dit gebeurt onder meer sinds september in de Jumbo in Oegstgeest. Andere vestigingen waar Jumbo aan de slag wil met Foodmarkt-elementen zijn de C1000-winkels in Stramproy en Maastricht (Brusselsepoort). Deze C1000-supermarkten worden maart volgend jaar omgebouwd naar een Jumbo. Waarschijnlijk gaat het bij deze vestigingen onder meer om het testen van maaltijdmeubels die ook in de Jumbo Foodmarkt zijn te vinden.