Jaaroverzicht: nieuwe producten 2021

Iets gemist het afgelopen jaar? In de kerstvakantie eindelijk tijd om achterstallig nieuws in te halen? Vleesmagazine helpt een handje met verschillende jaaroverzichten. Met vandaag nieuwe producten.

Januari

The PLANeT Partnerschip is de nieuwe joint venture van Beyond Meat en PepsiCo. De Amerikaanse bedrijven gaan innovatieve plantaardige snacks en dranken ontwikkelen, maken en verkopen.
Lees meer

Februari

Ribeye_pixabay

Foto: Reinhard Thrainer, Pixabay

Aleph farms zet samen met Technion een nieuwe stap in de ontwikkeling van kweekvlees, een alternatief voor slachtvlees. De twee partijen combineerden kweekvlees met 3D-bioprinttechnologie voor de productie van een ribeye steak.
Lees meer

April

Het Utrechtse familiebedrijf Vocking brengt een eigen culinaire bitterbal en kroket op de markt. De worstenmakerij is vooral bekend van de Vocking leverworst.
Lees meer

Schouten Europe B.V. brengt plantaardige kip- en rundstukjes op de markt. De plantaardige kip- en rundstukjes van Schouten bevatten respectievelijk 18,3 en 22,7 gram eiwit per 100 gram en zijn gemaakt van plantaardige eiwitten uit soja, tarwe en erwten.
Lees meer

Horecaslager Zwiers Food Group heeft de receptuur overgenomen van de productlijn Veggy Kitchen van &Samhoud. Dat betekent dat de bijbehorende vegetarische producten binnenkort onder de naam van Zwiers in de supermarkten liggen.
Lees meer

Mei

Ganzenlever kroket_Foie Royale

Foto: Foie Royale

Foie Royale introduceert een ganzenleverkroket met truffel op de Nederlandse en Belgische markt. De ganzen en eenden van Foie Royale hebben volgens het merk een beter leven gehad en zijn niet volgestopt.
Lees meer

Burger King introduceert twee nieuwe plantaardige producten; een vegan Long Chicken en Nuggets. De fastfood keten heeft de plantaardige kipproducten ontwikkeld in samenwerking met De Vegetarische Slager. De basis voor de producten bestaat uit soja en tarwe.
Lees meer

Juni

Vanaf 1 juni start PALI Groep, Brabants familiebedrijf, met het nieuwe online platform Smaakvolvlees.nl. Hier vinden consumenten naast het aanbod kalfsvleesproducten, ook recepten, feiten en wetenswaardigheden.
Lees meer

De Duitse startup Greenforce brengt een vleesvervanger in poedervorm op de Nederlandse markt. Deze Easy Mixen bestaan uit plantaardig erwteneiwit waaraan consumenten water toevoegen om er bijvoorbeeld een burger of gehaktbal van te maken.
Lees meer

Schouten Europe brengt hun nieuwe product Tempeh Gehakt op de markt. Dit volledig plantaardige gehakt is deels gemaakt van reststromen uit een van de productiefaciliteiten van Schouten.
Lees meer

Weidenaar introduceert een droge worst-abonnement. Het abonnement bestaat uit drie pakketten en wordt op verschillende momenten in het jaar thuis afgeleverd. De worstmakers van Weidenaar selecteren de droge worst. Consumenten weten niet van te voren welke droge worst er in het pakket zit.
Lees meer

Er is een nieuw platform voor lokale producten. De Lokalist biedt verse producten van ruim honderd boeren en ambachtslieden, zoals bakkers, slagers en visboeren. De consument kan de producten online bestellen en krijgt deze de volgende dag vers thuisbezorgd.
Lees meer

BBQuality, online slager, plaatst in mei een vleesautomaat bij Intratuin Rosmalen. Bezoekers kunnen hier terecht voor luxe vleesproducten zoals picanha of bavette.
Lees meer

Juli

Bakkerij By Boonstra en Keurslager Zijlstra brengen samen de Feanster snack op de markt, pulled pork op een broodje van bladerdeeg.
Lees meer

Augustus

Het Nederlandse familiebedrijf Nijssen company zet zich in tegen voedselverspilling. Het bedrijf maakt van reststromen levensmiddelenindustrie, horeca en retail voer voor varkens en kippen, ‘Food-for-Feed-for-Food’.
Lees meer

September

Dubbeldoel-koeien in de wei

Supermarktketen Jumbo kondigt introductie van een assortiment rundvleesproducten aan. Het vlees is afkomstig van zogeheten weiderunderen.
Lees meer

Oktober

CEO Peter-Paul Zandbergen van Jan Zandbergen Group slaat dinsdag 26 oktober symbolisch de eerste paal in de grond voor de bouw van het nieuwe Food Ontwikkelingscentrum.
Lees meer

Om hun tienjarig jubileum te vieren, lanceert worstenmaker Brandt & Levie een circulaire worst, komt het eenmalig met het magazine SALAMI en opent het een weekend lang een pop-up store in Amsterdam. De jubileumworst en het magazine zijn vanaf 8 oktober te koop
Lees meer

November

LUMA_Nice to Meat_1

Foto: Nice to Meat

Horecaslager Nice to Meat introduceert Zwitsers LUMA-vlees in de Benelux. LUMA is een nieuwe dry-age technologie waarmee verschillende soorten vlees worden gerijpt door middel van een veredelde schimmel.
Lees meer

December

Kick-off van de ‘Coalitie Food2Food 2.0’. Zij zetten zich in voor circulair gebruik van plastic. De focus ligt op een industriële test van CurvCode, een Nederlandse innovatie voor het scheien van plastics uit
afvalstromen.
Lees meer

Huls, een producent van droge worsten, voegt vega droge worst toe aan het assortiment. De worsten zijn 100% plantaardig en bevatten geen dierlijke eiwitten.
Lees meer

Lees ook
Ontslag op staande voet

Ontslag op staande voet

Het kan door omstandigheden gebeuren dat je te laat op het werk komt. Kan het structureel te laat komen op het werk voor ontslag op staande voet zorgen?

Maaltijden van de slager

Maaltijden van de slager

Maaltijden zijn niet meer weg te denken uit het assortiment van veel slagers. En het aandeel groeit alleen maar. Het is niet alleen zaak om verser en beter te zijn dan de supermarkten, maar ook om je te onderscheiden van andere versspecialisten die maaltijden verkopen. Wat heb je, naast je eigen kwaliteitsvlees, daarvoor nodig?

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Hoe ziet de klant van morgen eruit? In Vleesmagazine 8 van 2021 signaleerde Susanne Danes van FoodBase drie belangrijke ontwikkelingen binnen de versbranche. In deel 2 vertelt haar collega Linda van Zonsbeek over claims en hoe je hiermee inspeelt op gezondheidsmotieven van klanten.