Internetgebruik foodzaken blijft achter

13 augustus 2012 Peter de Weerd

DEN HAAG - 75 procent van de ondernemers in de detailhandel beschikt over een internetaansluiting in de winkel. Twee jaar geleden was dit nog 61%. Van alle mkb'ers scoren food speciaalzaken het laagst.

DEN HAAG - 75 procent van de ondernemers in de detailhandel beschikt over een internetaansluiting in de winkel. Twee jaar geleden was dit nog 61%. Van alle mkb’ers scoren food speciaalzaken het laagst.

Dat blijkt uit de HBD Monitor ICT 2008 van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel. Ongeveer 2500 ondernemers deden aan dit onderzoek mee. Winkels in consumentenelektronica en de woon- en verlichtingszaken maken het meest gebruik van internet. Respectievelijk 94 procent en 90 procent van de ondernemers in deze branches beschikt over een internetaansluiting. In food-speciaalzaken is dit percentage met 62 procent het laagst.

95 procent van de ondernemers in de detailhandel beschikt over een of meer computers. Van de ondernemers met een food-speciaalzaak heeft tien procent geen computer. 

De HBD Monitor ICT 2008 is te downloaden via www.hbd.nl. Via www.optimaaldigitaal.nl kunnen ondernemers informatie krijgen om hun onderneming te verbeteren.

 

Altijd op de hoogte blijven?