Inschrijven Spareribs Trophy 2022

Spareribs_koos Groenewold_1

Foto: Koos Groenewold

De Spareribs Trophy, de vakwedstrijd van Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) komt er weer aan. De keuring staat gepland voor woensdag 9 maart. Welke slager volgt Tim Janssen, de winnaar van vorig jaar, op?

Spareribs zijn een populair product in de slagerij en het maken van een goede sparerib vraagt om vakmanschap. KNS-leden die willen weten hoe goed hun spareribs zijn kunnen deelnemen aan de Spareribs Trophy.

Keuring

Een jury beoordeelt op 9 maart alle ingezonden spareribs op inwendig en uitwendig aanzien en kleur, aanzien snijvlak, geur en smaak, samenstelling en consistentie. Er wordt zowel warm als koud gekeurd. De jury bestaat dit jaar uit branche erkende meesterslager Arno de Best, slager Tim Janssen (winnaar uit 2021 ) en keurmeesters vanuit het Expertisecentrum voor het Slagersambacht.

Spareribs Trophy

Slagers die willen deelnemen aan de Spareribs Trophy kunnen zich op de website van KNS aanmelden. De producten moet uiterlijk 8 maart binnen zijn van SVO Houten. Dat kan zowel per post als fysiek.

De Spareribs Trophy is een van de drie vakwedstrijden die de KNS jaarlijks organiseert. De andere twee zijn De Grote Grillworst Test en De Lekkerste Gehaktbal.

Meer weten over spareribs? Vorig jaar legde slager Jan Nederhoed in onze rubriek Het Ambacht uit hoe je de perfecte spareribs maakt. 

Lees ook
Ontslag op staande voet

Ontslag op staande voet

Het kan door omstandigheden gebeuren dat je te laat op het werk komt. Kan het structureel te laat komen op het werk voor ontslag op staande voet zorgen?

Maaltijden van de slager

Maaltijden van de slager

Maaltijden zijn niet meer weg te denken uit het assortiment van veel slagers. En het aandeel groeit alleen maar. Het is niet alleen zaak om verser en beter te zijn dan de supermarkten, maar ook om je te onderscheiden van andere versspecialisten die maaltijden verkopen. Wat heb je, naast je eigen kwaliteitsvlees, daarvoor nodig?

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Hoe ziet de klant van morgen eruit? In Vleesmagazine 8 van 2021 signaleerde Susanne Danes van FoodBase drie belangrijke ontwikkelingen binnen de versbranche. In deel 2 vertelt haar collega Linda van Zonsbeek over claims en hoe je hiermee inspeelt op gezondheidsmotieven van klanten.