Innovatieve bedrijven scoren beter

13 augustus 2012 Peter de Weerd

DEN HAAG - Vernieuwende ondernemers in de detailhandel doen het aantoonbaar beter dan hun collega's die alles bij het oude laten.

DEN HAAG - Vernieuwende ondernemers in de detailhandel doen het aantoonbaar beter dan hun collega’s die alles bij het oude laten.

Dat  blijkt uit het rapport ‘Innovatief ondernemerschap in de detailhandel’ dat het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) deze week heeft gepubliceerd. Vanaf februari is bij het HBD een checklist beschikbaar om ondernemers te helpen bij hun afwegingen om vernieuwingen door te voeren.

Van alle kleine en middelgrote bedrijven in de detailhandel heeft in de afgelopen twee jaar ruim de helft (43.000 bedrijven) vernieuwingen doorgevoerd. Op jaarbasis gaat het om 72.000 vernieuwingen, waarvan bijna tachtig procent erop gericht is het klantbereik te vergroten, beter te communiceren met de klant en de klant beter te bedienen. Voor overige gaat het om backoffice-activiteiten, zoals het verbeteren van de productkennis van het personeel.      

Het rapport ‘Innovatief ondernemerschap in de detailhandel’ is opgesteld door het EIM. Het is gratis te downloaden van www.hbd.nl.
De checklist is vanaf februari op de website van het HBD beschikbaar.

 

Altijd op de hoogte blijven?