Dierwelzijn en consumentenveiligheid trends op Anuga

Anuga

De Anuga vindt momenteel plaats in Keulen. Opnieuw komt de internationale vleessector samen tijdens Anuga Meat. Rond de 850 standhouders uit ongeveer vijftig landen laten van 10 tot en met 14 oktober als onderdeel van de overkoepelende voedingsmiddelenbeurs Anuga zien wat ze in huis hebben.

Dierenwelzijn en consumentenveiligheid zijn de belangrijkste trends op de Anuga Meat. Mondiaal zijn er in de laatste jaren diverse initiatieven ontwikkeld die het dierenwelzijn en/of de consumentenveiligheid moeten bevorderen.

Het meest recente voorbeeld komt uit Duitsland zelf. Onder de noemer Dierenwelzijn Initiatief heeft de sector in de afgelopen maanden een nieuw project opgestart, dat de voorwaarden voor een groot deel van de in Duitsland gehouden varkens boven de wettelijke norm uittilt. Van meet af aan nemen hier meer dan 2.000 boerenbedrijven met meer dan 12 miljoen varkens aan deel. Via een fonds dat door grote private ondernemingen wordt gevuld, worden boeren gecompenseerd voor de hogere kosten die dit met zich meebrengt. Het systeem werd in een moeizaam proces mede door de vleesindustrie ontwikkeld en door de slachterijen ondersteund.

Lees meer over Anuga Meat en de belangrijkste trends van deze beurs in de derde Special van Vleesmagazine die eind deze maand verschijnt.

Hieronder een korte fotoreportage van Anuga Meat 2015.

Lees ook
Nieuw

Nieuw

Een nieuw interieur is heel vaak meer dan alleen dat. Verbouwen en inrichten betekent verandering. En vaak leidt dat ook tot vernieuwing op andere vlakken. Door plannen om te verbouwen ga je als vanzelf nadenken over je bedrijf en je aanpak. Zo verandert er dan vaak meer dan alleen de vitrine.

De kracht van het interieur

De kracht van het interieur

Natuurlijk draait het in de slagerij in eerste instantie om de kwaliteit van de verkoopwaren en een goede service. “Maar onderschat de rol van de winkelinrichting niet,” zegt slager Jeroen van Voornveld. Presentatie, routing en sfeer kunnen bijdragen aan een fikse stijging van de omzet.

‘Ons interieur straalt uit dat mensen welkom zijn’

‘Ons interieur straalt uit dat mensen welkom zijn’

Na een eerste goedlopende zaak besloot slager Marcel Hamers nog een verswinkel te openen. Het pand met een oppervlakte van 600 m2 werd gestript en helemaal opnieuw ingericht. De 30 meter lange toonbank is de grote eye catcher.