De Groene Weg stimuleert duurzaam vlees met de Goed Verhaal Box

17 oktober 2023 Redactie Vleesmagazine De Groene Weg
Nederlanders blijven vlees eten. Recent onderzoek van Wageningen University & Research laat zien dat de Nederlandse consument slechts mondjesmaat minder vlees eet. Daarom komt De Groene Weg met de Goed Verhaal Box. “We willen vleesminnend Nederland helpen om voor duurzaam vlees te kiezen.”

De Groene Weg gelooft dat biologisch vlees een plek heeft in het voedingspatroon. Uit onderzoek van het Future of Food Institute bleek vorig jaar dat ‘wanneer consumenten het verschil weten tussen biologische producten en niet-biologische producten, hun bereidheid om voor biologisch te kiezen – en daar ook meer voor te betalen – toeneemt’. Het ministerie van Landbouw nam dit onderzoeksresultaat op als belangrijk punt in haar Actieplan 2030 door de consumentenvraag naar biologische producten de komende jaren flink te gaan stimuleren. Biologisch vleesleverancier De Groene Weg wil hierin de verantwoordelijkheid pakken en doet dit met de Goed Verhaal Box.

Goed Verhaal Box

“Wij hebben onszelf als doel gesteld om consumenten goed uit te leggen wat de meerwaarde van een biologisch stukje vlees is”, zegt Joyce van den Bos, Manager business development bij De Groene Weg. “Pas dan trekken we ze over de streep om de keuze voor vlees een duurzamere keuze te laten zijn. Om dat te doen, ontwikkelden we de Goed Verhaal Box. Een box met vier verschillende biologische vleesproducten, waarmee we met vier bijpassende korte verhalen uitleggen wat de essentie van biologisch is. Onze Blije Buitenburgers, Weideworstjes, Darteldijen en Samen Sterk Steaks leggen haarfijn uit dat het om de kracht van de kringloop, meer dierenwelzijn en toename van biodiversiteit gaat.”

Altijd op de hoogte blijven?