Consument waardeert herkomst-etiketten

13 augustus 2012 Suzanne de Heer

DOETINCHEM - Nederlandse consumenten waarderen het als op de verpakking van verse producten, zoals vlees, de herkomst wordt vermeld.

DOETINCHEM - Nederlandse consumenten waarderen het als op de verpakking van verse producten, zoals vlees, de herkomst wordt vermeld.

Vooral van verse producten zoals vlees, vis, groente, fruit en zuivel wordt informatie over de herkomst gewaardeerd. Toch zullen consumenten er hun keuze niet beslissend voor laten beïnvloeden. Daarvoor kijken ze eerder naar smaak, prijs en gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek van het LEI, in opdracht van zuivelverwerker Vecozuivel en Eko-Holland.

Consumenten die op herkomst letten, besteden vaak ook aandacht aan diervriendelijkheid, milieuvriendelijkheid en de vraag of er biologisch is geproduceerd. Consumenten die vaker biologisch kopen, laten de herkomst van het product zwaarder meewegen bij de aankoop.

 

Altijd op de hoogte blijven?