Amsterdamse slagerij Woorts stopt

Filet americain_wikimedia

Foto: WIkimedia

Na 57 jaar stoppen slagers Piet en Peter Woorts ermee. De slagerij verdwijnt niet uit de Maasstraat in Amsterdam. Vader en zoon vonden een opvolger in slager Arend ten Wolde. Hij zet het bedrijf onder zijn naam voort.

De inmiddels 85-jarige Piet startte in 1964 met de slagerij. Al snel maakte de slagerij furore met de ossenworst en filet americain. In eerste instantie maakte slager de producten achterin de slagerij, maar vanwege de nieuwe, strengere hygiëneregels, verhuisde de productie in 1989 naar Abcoude. Beide producten worden ook aan groothandels, horeca en supermarkten geleverd. Bij de slagerij ligt alleen maar goed vlees in de schappen. “We willen dat er met aandacht gewerkt wordt, zodat het dier, en het vlees, krijgt wat het verdient”, aldus Peter op de website. Hij ging op 15-jarige leeftijd in de slagerij werken.

September 2021 besloten vader en zoon om met de slagerij te stoppen. Op 29 januari aanstaande sluiten ze de deuren. Ze hebben een opvolger gevonden in Arend ten Wolde. Dat was niet makkelijk vertelt Peter aan Het Parool. Arend gaat het bedrijf op dezelfde manier voortzetten. “De buurt heeft de diepe wens dat er niets aan de slagerij verandert en die respecteren we. Natuurlijk zal Arend er zijn eigen stempel op drukken, maar onze filosofie en het interieur zullen blijven zoals het was. Zo kunnen wij ook met een goed gevoel afscheid nemen.”

Bron: Het Parool

 

Dossiers
Lees ook
Ontslag op staande voet

Ontslag op staande voet

Het kan door omstandigheden gebeuren dat je te laat op het werk komt. Kan het structureel te laat komen op het werk voor ontslag op staande voet zorgen?

Maaltijden van de slager

Maaltijden van de slager

Maaltijden zijn niet meer weg te denken uit het assortiment van veel slagers. En het aandeel groeit alleen maar. Het is niet alleen zaak om verser en beter te zijn dan de supermarkten, maar ook om je te onderscheiden van andere versspecialisten die maaltijden verkopen. Wat heb je, naast je eigen kwaliteitsvlees, daarvoor nodig?

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Hoe ziet de klant van morgen eruit? In Vleesmagazine 8 van 2021 signaleerde Susanne Danes van FoodBase drie belangrijke ontwikkelingen binnen de versbranche. In deel 2 vertelt haar collega Linda van Zonsbeek over claims en hoe je hiermee inspeelt op gezondheidsmotieven van klanten.