'Alleen echte man eet vlees

attachment-001_food-image-VLS4267I01

ROTTERDAM – 'Een dag geen vlees, is een dag niet geleefd'. Dat is het motto van de Nederlandse man, stelt bakboterproducent Croma na onderzoek. 'Mannen vinden een man die geen vlees eet, geen echte man.

ROTTERDAM – ‘Een dag geen vlees, is een dag niet geleefd’. Dat is het motto van de Nederlandse man, stelt bakboterproducent Croma na onderzoek. ‘Mannen vinden een man die geen vlees eet, geen echte man.’


Traditiegetrouw vinden meer mannen (68 procent) dan vrouwen (43 procent) vlees het lekkerste onderdeel van de maaltijd, aldus het onderzoek dat werd gehouden onder vijfhonderd Nederlanders.

Jacht

Bijna 1 op de 3 van hen is ervan overtuigd dat je een man tijdens de maaltijd niet van zijn stukje vlees kan afhouden. Het gaat zelfs zo ver dat als het vlees niet naar wens verdeeld wordt, mannen de jacht openen zodra het op tafel komt: ruim één op de vier mannen probeert zich dan het grootste stuk toe te eigenen. Terwijl maar één op de tien vrouwen dit doet.


Verrassend

Ruim 2 op de 5 Nederlanders zijn van mening dat voor een man ‘een maaltijd zonder vlees geen echte maaltijd is’. Brandmanager Annemiek Kuipers van Croma vindt het verrassend dat de man anno 2007 zijn oerinstinct weer laat spreken. 

Gelukkig

Ten opzichte van vrouwen ervaren mannen vaker een voldaan (50 procent) en gelukkiger gevoel (14 procent) na het eten van vlees (vrouwen respectievelijk 36 procent en 7 procent). ‘Ook maakt het eten van vlees mijn dag compleet’, aldus bijna 1 op de 5 mannen.

Download hier het volledige onderzoeksrapport 'de beleving van vlees'

Lees ook:

Mannen tuk op wok en barbecue (4 juni 2007)

Man houdt van biefstuk, vrouw van gehaktbal (17 maart 2006)

Kijk ook in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over mannen en vlees

Link:

Unilever

Lees ook
Makro krijgt meer inzicht in klantengedrag

Makro krijgt meer inzicht in klantengedrag

Door de samenwerkingen met Category & Trade Company en Prime Retail & Trade Solutions kan Makro nu gerichter beslissingen nemen op het gebied van het assortiment, prijs en promotie. Dit is uniek in de wereld van groothandels.Het inkoopgedrag bij groothandels is volop in beweging, ook bij groothandels is steeds meer behoefte aan een gerichte klantenbenadering....

Veel slagers hebben te maken met ‘coronaverzuim’

Veel slagers hebben te maken met ‘coronaverzuim’

De Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) heeft onlangs een oproep gedaan om de poll over quarantaine en coronatesten in te vullen. Inmiddels hebben 166 slagers vragenlijst ingevuld. Hiervan heeft 79 procent medewerkers (gehad) die getest moeten worden of in quarantaine zijn geweest, zo blijkt uit de voorlopige resultaten.Bij 68 procent van de ondervraagden...

Barbecue-irritaties: slecht weer en schoonmaken bovenaan

Barbecue-irritaties: slecht weer en schoonmaken bovenaan

Slecht weer is de grootste irritatie voor Nederlanders die willen barbecueën. Ook schoonmaken scoort hoog. Dat blijkt uit onderzoek van De Barbecue Boer. De webshop in barbecuecatering ondervroeg haar klanten over de grootste barbecue irritaties.Opvallende uitkomst van het onderzoek is dat alle ondervraagden aangeven zich wel eens te ergeren aan de...