'Alleen echte man eet vlees

attachment-001_food-image-VLS4267I01

ROTTERDAM – 'Een dag geen vlees, is een dag niet geleefd'. Dat is het motto van de Nederlandse man, stelt bakboterproducent Croma na onderzoek. 'Mannen vinden een man die geen vlees eet, geen echte man.

ROTTERDAM – ‘Een dag geen vlees, is een dag niet geleefd’. Dat is het motto van de Nederlandse man, stelt bakboterproducent Croma na onderzoek. ‘Mannen vinden een man die geen vlees eet, geen echte man.’


Traditiegetrouw vinden meer mannen (68 procent) dan vrouwen (43 procent) vlees het lekkerste onderdeel van de maaltijd, aldus het onderzoek dat werd gehouden onder vijfhonderd Nederlanders.

Jacht

Bijna 1 op de 3 van hen is ervan overtuigd dat je een man tijdens de maaltijd niet van zijn stukje vlees kan afhouden. Het gaat zelfs zo ver dat als het vlees niet naar wens verdeeld wordt, mannen de jacht openen zodra het op tafel komt: ruim één op de vier mannen probeert zich dan het grootste stuk toe te eigenen. Terwijl maar één op de tien vrouwen dit doet.


Verrassend

Ruim 2 op de 5 Nederlanders zijn van mening dat voor een man ‘een maaltijd zonder vlees geen echte maaltijd is’. Brandmanager Annemiek Kuipers van Croma vindt het verrassend dat de man anno 2007 zijn oerinstinct weer laat spreken. 

Gelukkig

Ten opzichte van vrouwen ervaren mannen vaker een voldaan (50 procent) en gelukkiger gevoel (14 procent) na het eten van vlees (vrouwen respectievelijk 36 procent en 7 procent). ‘Ook maakt het eten van vlees mijn dag compleet’, aldus bijna 1 op de 5 mannen.

Download hier het volledige onderzoeksrapport 'de beleving van vlees'

Lees ook:

Mannen tuk op wok en barbecue (4 juni 2007)

Man houdt van biefstuk, vrouw van gehaktbal (17 maart 2006)

Kijk ook in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over mannen en vlees

Link:

Unilever

Lees ook
VanDrie Group opent nieuw onderzoekscentrum Drieveld

VanDrie Group opent nieuw onderzoekscentrum Drieveld

VanDrie Group opent in Uddel het nieuwe onderzoekscentrum Drieveld. Het nieuwe centrum moet de Research & Development (R&D)- afdeling helpen om innovaties in de keten door te voeren. “Een plek waar ruimte is voor onderzoek, samenwerking en open dialoog”, aldus Marijke Everts (Director Corporate Affairs).

Onderzoek naar invloed dierenwelzijn op smaak vlees

Onderzoek naar invloed dierenwelzijn op smaak vlees

Binnen het vierjarig Europese onderzoeksproject mEATquality onderzoeken wetenschappers de invloed van dierenwelzijn op de smaak van vlees. In Resource vertelt Hans Spoolder, onderzoeker bij de Animal Science Group van Wageningen University & Resources meer over het onderzoek.

Meer consumenten kopen biologisch

Meer consumenten kopen biologisch

Consumenten kopen vaker biologisch. Uit onderzoek van GfK blijkt dat de aankoopfrequentie van biologische voedingsmiddelen in 2020 steeg met 7 procent. Dat meldt brancheorganisatie Bionext met een persbericht.