Albert Heijn heeft de kwaliteit van een groot aantal vleesproducten verbeterd.
Populaire producten zoals hamburgers, rundertartaar, rundergehakt, varkensslavinken en varkensbraadworst bevatten vanaf deze week alleen nog maar natuurlijke ingrediënten en worden gemaakt met meer en beter – minimaal 1 Beter Leven ster – vlees. Dat meldt Albert Heijn in een persbericht.
Logo op verpakking vlees
Om klanten attent te maken op de verbeteringen die zijn doorgevoerd, staat op de verpakking een nieuw beeldmerk (zie foto) in de vorm van een krul. Bij het logo staat de tekst ‘steeds een beetje beter’. In eerste instantie gaat het om 34 producten, maar volgens AH zullen er nog veel meer volgen.
Minder zout en suiker
Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing Albert Heijn: ‘Samen met bakkers, boeren, tuinders en andere leveranciers zoekt Albert Heijn altijd naar betere recepten en betere ingrediënten. Zo gaan we samen terug naar de pure smaak. Waar het kan, met minder zout, suiker en onnodige toevoegingen. Het resultaat testen we niet alleen zelf uitgebreid. We laten ook onze klanten vertellen wat ze lekker vinden. We schotelen allerlei smaakpanels onze producten voor, laten ze proeven en passen de recepten net zo lang aan tot we tevreden zijn. Tot we het resultaat in onze winkels kunnen leggen en al onze klanten die kwaliteit kunnen proeven. Zo worden we steeds een beetje beter.’
Verbetering bij andere producten
Ook in andere productcategorieën worden verbeterslagen gemaakt, deze zullen in 2017 voor de klant zichtbaar zijn. Meer informatie is te vinden op ah.nl/kwaliteit.